• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Colansmatte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 308
C

Colansmatte

Vilka här har en Tori?
Har haft en Tori?
Ridit en Tori?
Sett en Tori?

Jag vet att vi är 2-5 stycken som känner till rasen.
Är vi fler?

ehh. jag må vara lite dum nu men vad är Tori för en ras? :confused:liten? stor? nätt? tung? blev lite nyfiken :p

Jag går på nuntorps naturbruksgymnasie inriktning häst och där har vi en tori häst. Han heter Triton oach är efter Dispuut. Han går lätt a dressyr och hoppar 1,10. Han är ca 1,70 i mankhöjd och är en fux. Han är helt underbar att rida och alla gillar honom. ;)

Jag har varit på ridläger i Estland två gånger, Sassi, och ridit flera toris. De har varit allt från ädla ridhästar (e:Premium t ex) till mera "ardenner-light"-typen (e:Debaar) :). Den sistnämnda hoppade jag terrängbana med förra sommaren och hon var hur smidig som helst! :D

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 568
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Murray
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 341
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka