• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Colansmatte
  • Startdatum Startdatum
C

Colansmatte

Vilka här har en Tori?
Har haft en Tori?
Ridit en Tori?
Sett en Tori?

Jag vet att vi är 2-5 stycken som känner till rasen.
Är vi fler?

ehh. jag må vara lite dum nu men vad är Tori för en ras? :confused:liten? stor? nätt? tung? blev lite nyfiken :p

Jag går på nuntorps naturbruksgymnasie inriktning häst och där har vi en tori häst. Han heter Triton oach är efter Dispuut. Han går lätt a dressyr och hoppar 1,10. Han är ca 1,70 i mankhöjd och är en fux. Han är helt underbar att rida och alla gillar honom. ;)

Jag har varit på ridläger i Estland två gånger, Sassi, och ridit flera toris. De har varit allt från ädla ridhästar (e:Premium t ex) till mera "ardenner-light"-typen (e:Debaar) :). Den sistnämnda hoppade jag terrängbana med förra sommaren och hon var hur smidig som helst! :D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama