Töreboda inofficiella 2009-09-19. Vilka var där?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lovisa-88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 934
L

Lovisa-88

Idag var det inofficiell utställning i Töreboda, Var du där? Hur gick det i såna fall?

Jag och min syster Elin var där och ställde hennes två kineser.

Elin ställde lilla Iris (15mån) i unghundsklass och blev två i sin klass. HP och bra kritik.

Jag ställde Alva i öppen klass och det var hennes första utställning trots en ålder på 5 år. Hon gick bra och fick också bra kritik och blev 2:a bästa tik med HP.

Någon mer?

Sv: Töreboda inofficiella 2009-09-19. Vilka var där?

Idag var det inofficiell utställning i Töreboda, Var du där? Hur gick det i såna fall?

Jag och min syster Elin var där och ställde hennes två kineser.

Elin ställde lilla Iris (15mån) i unghundsklass och blev två i sin klass. HP och bra kritik.

Jag ställde Alva i öppen klass och det var hennes första utställning trots en ålder på 5 år. Hon gick bra och fick också bra kritik och blev 2:a bästa tik med HP.

Någon mer?

Grattis. Ja va inte där men eftersom min kompis har massa kinerser e ja ju nyfiken på dina =) va kommer dom ifrån??

Vilka domare va där?

Tack!

Domaren var Elisabet Wahlström.

Hundarna kommer ifrån Goulden chinese´s Kennel och är släkt.

Bluebell "Alva" (mormor)
Cherie "Iris" (barnbarn)

Grattis.

Jag var där med min mamma och en väninna. Vänninans hund var enbart där för att socialtränas och är endast 15 veckor gammal. Vi ställde ut min mammas basset hound, fick BIR med HP , dock oplacerad i BIS-finalen för valpar mellan 6 - 9månader. Kritiken var suverän och jag är mycket nöjd med både min insats som handler samt hundens insats.

Vi fick domare Kjell Carnbrandt både i rasen och i finalen.

Grattis.

Jag var där med min mamma och en väninna. Vänninans hund var enbart där för att socialtränas och är endast 15 veckor gammal. Vi ställde ut min mammas basset hound, fick BIR med HP , dock oplacerad i BIS-finalen för valpar mellan 6 - 9månader. Kritiken var suverän och jag är mycket nöjd med både min insats som handler samt hundens insats.

Vi fick domare Kjell Carnbrandt både i rasen och i finalen.

Vet du vilka raser som placerade sig i valpfinalen (6-9 mån)?

En basenji, en golden, en shetland sheepdog, welsh springer spaniel var 4 av raserna om jag inte minns helt fel. Tittade på alla finaler, så jag kan ha blandat ihop någon final.

Grattis!

Verkar vara en lovande liten vän ni har.

Tack :D

Jag tycker att hon är lovande, hon är en stor bassetvalp så det ska bli spännande att se vart hon hamnar när hon är färdigväxt.

Men viktigast av allt ; hon har ett underbart temperament och en trevlig sällskapshund .

Precis. Med en trevlig hund kommer man långt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 632
Senast: dobbis
·
Övr. Hund I söndags var det tid för en av årets största svenska vinthundsutställningar. Ungefär 180 salukis var anmälda och mina damer var två av...
Svar
7
· Visningar
1 051
K
Övr. Hund Valpis har ställts ut ganska intensivt i år - 12 ggr. hittills. Mest på inofficiella. På dessa inofficiella utställningar är det ju... 2
Svar
21
· Visningar
2 443
Senast: elmelts
·
N
Övr. Hund Idag va de dax för trolls allra första utställning. Vi åkte på Skogås inofficiella... Han va såå duktig=) Kritik: Mycket...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: Naggur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka