Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den ordentligt med urgrävning dränering olika lager osv. Just nu rider vi på ca 20 cm stenmjöl som ligger över de andra lagren. Detta har nu packats ordentligt och är väl hårt nu. Dock jättebra när det regnat ordentligt och är nyharvat. Men om sagt hårt och stumt mestadels nu. Tanken är nu att längst ner på staketet sätta brädor längst ner för att liksom "bygga in" topplagret. Jag vill gärna ha svikt och att det varken blir för hårt eller för mjukt. Har kollat runt lite och skriver några olika förslag nedan och så kan väll ni skriva vad ni tycker och hade lagt. På underlaget kommer det ridas markarbete/dressyr. Har tänkt lägga på ca 5 cm, kan det vara lagom?
Fibersand har jag tagit bort som alternativ eftersom det inte verkar bra som vardagsunderlag plus att det blev väl dyrt.
Förslag 1: 60 % stenmjöl och 40% natursand.
Förslag 2: Paddex
Förslag 3: 60 % stenmjöl och 40 % mursand, samt magnesiumklorid (min tränare tipsade om det för att få det dammfritt och frostfritt)
Finns säkert fler materialkombinationer och andra förslag, skriv gärna det i så fall. En djungel detta men måste bestämma mig omgående! Tack på förhand!
Fibersand har jag tagit bort som alternativ eftersom det inte verkar bra som vardagsunderlag plus att det blev väl dyrt.
Förslag 1: 60 % stenmjöl och 40% natursand.
Förslag 2: Paddex
Förslag 3: 60 % stenmjöl och 40 % mursand, samt magnesiumklorid (min tränare tipsade om det för att få det dammfritt och frostfritt)
Finns säkert fler materialkombinationer och andra förslag, skriv gärna det i så fall. En djungel detta men måste bestämma mig omgående! Tack på förhand!