Topping på torrfoder

XiwT

Trådstartare
Min hund har ätit färskfoder på morgonen, och torrfoder kvällen, detta då hennes mage ej fungerar helt hundra på enbart färskt. Hade svårt att bajsa av enbart färskfoder.

Nu har vår frys gått i sönder och renovering av köket kommer ske först om några månader, så köpa ny frys innan dess gör vi ej.

Nu får hon torrfoder både morgon & kväll och fungerar bra på det fodret, men eftersom hon är van att äta färskt på morgonen så äter hon inte torrfoder direkt nu på morgonen när jag serverar det (bara 4 dagar sedan färskfodret tog slut) kan hända detta vänder, men finns de någon bra, vettig "topping" man kan blanda i frukosten så hon äter något på morgonen?

Kollat på James Wellbelowed portionspåsar, de vet jag ej mycket om men gillar storleken, är ju bara lite hon ska ha varje dag så de är lagom.
Men har ni andra förslag, mest nu i början innan hon ställt om sig med att det blir torrfoder morgon.

För nu dessa dagarna har hon ätit när hon känner för de, vilket funkar, men går de för länge kan hon kräka pga tom mage.

Tips, tankar idéer?

Svårt att bajsa på färskfoder? Har bajset varit ljust och smuligt? har ni gett typ vom og hundemat eller något liknande? Om det är så, så är det ett otroligt lättåtgärdat problem, ljust och smuligt blir bajset nämligen när hunden får i sig mer kalcium än den behöver i förhållande till mängden kött. Ett annat färskfoder eller att blanda i lite kött i fodret gör att det blir bättre.

Svårt att bajsa på färskfoder? Har bajset varit ljust och smuligt? har ni gett typ vom og hundemat eller något liknande? Om det är så, så är det ett otroligt lättåtgärdat problem, ljust och smuligt blir bajset nämligen när hunden får i sig mer kalcium än den behöver i förhållande till mängden kött. Ett annat färskfoder eller att blanda i lite kött i fodret gör att det blir bättre.

Jo, det vet jag. Hon har funkat super på bravo som hon ätit nu sista tiden, enbart vom og hundemat funkar hon ej på, eftersom hon äter så liten mängd, blir de typ inget över att bajsa ut, så det kunde gå 4 dagar innan hon bajsade, vilket jag inte anser va hälsosamt samt att hon till slut bara luktade på maten o ville ej äta. Aldrig så med bravo spannmålspriset. Vet allt det du skriver oxå om det är vitt, smuligt.....

Men eftersom jag nu inte har möjligheten till fryst vill jag ha något att locka till att äta på morgonen. Hon har funkat kanon på så som jag gjort innan. Torrfodret hon äter nu är jag väldigt nöjd med.

Jag är en hemsk hundägare, så länge det bara handlar om lite topping för smakens skull så slänger jag på i princip vad som helst.
Matrester om jag har, annars har jag kört med billig mat på burk.
Nu får inte mina hundar det särskilt ofta men Poshs sista dagar åt han Vov blötfoder.
Hur stor hund har du och hur mycket topping behövs?

Finns Bozita blötmat fortfarande? På tetra. Den hade jag testat med

Sa hon som la lite Cesar på sin hunds torrfoder i går. :o

Det är enbart en liten sheltie så de går inte så mycket. Det är enbart på morgonen hon behöver, kvällsmaten slinker ner som den ska om hon äter på morgonen för där e hon van att äta torrfoder som de är.
Köpte vom og hundemat köttbullar idag, se om det fungerar nu om jag blandar en sån i fodret på morgonen. För idag åt hon sin frukost först vid 15 tiden. Vilket i sin tur innebär att då äter hon ej kvällsmat. Och hon behöver gärna äta morgon/kväll för hon är inte direkt överhull. Och är ganska aktiv.

Vill inte bara slänga på vad som helst, vill ändå ha nåt vettigt och utan spannmål eller med så lite spannmål som möjligt. En påse vom og hundemat får man plats med i frysen.

Min hund har ätit färskfoder på morgonen, och torrfoder kvällen, detta då hennes mage ej fungerar helt hundra på enbart färskt. Hade svårt att bajsa av enbart färskfoder.

Nu har vår frys gått i sönder och renovering av köket kommer ske först om några månader, så köpa ny frys innan dess gör vi ej.

Nu får hon torrfoder både morgon & kväll och fungerar bra på det fodret, men eftersom hon är van att äta färskt på morgonen så äter hon inte torrfoder direkt nu på morgonen när jag serverar det (bara 4 dagar sedan färskfodret tog slut) kan hända detta vänder, men finns de någon bra, vettig "topping" man kan blanda i frukosten så hon äter något på morgonen?

Kollat på James Wellbelowed portionspåsar, de vet jag ej mycket om men gillar storleken, är ju bara lite hon ska ha varje dag så de är lagom.
Men har ni andra förslag, mest nu i början innan hon ställt om sig med att det blir torrfoder morgon.

För nu dessa dagarna har hon ätit när hon känner för de, vilket funkar, men går de för länge kan hon kräka pga tom mage.

Tips, tankar idéer?

Blöt upp torrfodret. sväller fort med lite varmt vatten. om nu hunden funkar på torr foder varför inte fortsätta?
Med vänlig hälsning
Pudlan

Mjaus mjukmat?

Jag skulle nog blanda i lite "vad som" som hunden tycker är gott om det handlar om liten mängd. Men mjau har jag fått för mig är ganska bra. Endast kött (?) och smakrikt enligt mina iaf.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
659
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 757
Senast: Tualma
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Celinehenn
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka