Top reiter Z

LinnK

Trådstartare
Vad anser ni om den sadeln?

Det borde ju vara iaf nån som har den här tycker jag..

Jag provade en som hastigast för nån dag sen, kändes jätteskön,
men hur är den om man har en lite sprättig häst med stort steg?
Får man bra stöd/balans i den?
(provade inte på min egen pålle nämligen..)

Vilken typ av rygg passar den? rak rygg?

Sv: Top reiter Z

Jag tycker att stöden är jättebra, och att sadeln är jätteskön. Bra på min häst som stundvis har mkt stort och luftigt steg...

Rider i den ibland eftersom L, som jag rider hos, har den till sin häst. Jag tycker den är hur skön som helst men en stor nackdel finns; att ändra stigläderna. Det är en typisk sadel för en person att rida i eftersom jag får lägga sadeln ner när man ska ändra stigläderlängden. Men eftersom jag inte rider Vilja så ofta så spelar det inte så stor roll. ;)

/Jenny

Den är superskön och man sitter bra och nära hästen vilket är ett stort + . Dock ska jag sälja :cry: min eftersom den inte längre passar min häst.

Den passar långa smala ryggar bäst.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 881
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar