Top Dog *vad tycker du om..* sammanfogad*

C

Cliff

Såg programmet igår, de var ngt av de fånigaste jag sett faktiskt. Att det kan finnas så fåniga hundägare rent ut sagt... Hundarna var ju ok men dessa stackare till ägare?? Med risk för att låta som en riktig grintant:devil: så tänkte jag gnälla av mig lite. Den ena av domarna Lotta Löjdström var ju rent taskig mot flera av dom tävlande, hon var riktigt nedlåtnde i sina kommentarer... Nog för att jag kan förstå henne till viss del, hon hade ju rätt om vissa kläder o för små skor som en del stackars hundar fick ha, men i övrigt var hon väl arrogant mot de stackars fånarna till hundägare som skulle försöka uppvisa ngn slags konst eller nåt ... En o annan vettig ägare fanns väl men dom var lätträknade i skaran....Så: vad tycker då alla ni fantastiska bukefalister om programmet???

eller är det bara jag som råkar vara på ett sällsamt dåligt humör idag kanske...:angel:

Sv: Topdog eller var det Floppdog???!!

Jag hade dömt det redan innan det började, såg dock litegrann av det första programmet (smygpremiären?) och kan ju säga att jag inte ändrat åsikt överhuvudtaget :smirk: .

Jag hade inte sett ngnting innan, blev iaf rejält besviken. Hade ju hoppats på ett riktigt kul program om våra kära vovvar...

Det är ju TopModel korsat med Idol, med pluset att man får se söta hundar ;)

:rofl: aha, de hade jag missat :angel: klart att det är så, håller helt med dig om att det är söta hundar iaf o tur är väl det..

Jag blev helt kär i den lilla chihuahuan med kjol. Och såklart, pitbullen (;) ) Rosa. Och staffen.. Åh! :love:

Pitbullen var fin:love:, hans ägare oxå om jag inte såg helt fel

Bedrövligt program. Tycker så sjukt synd om vissa av hunadrna som var där! Lillstackarn med skor tex. Det är för fan en HUND inte en liten docka. Nää som sagt bedrövligt!

Eller hur, Den tanten som hade försmå skor på sin hund då?? där kan man ju undra om hon hade alla hästarna i stallet eller inte?? stackars vovve!

Då såg du han som stolt visade att hans hund hukade när han morrade åt den? Det gör min med, men jag skulle då rakt inte visa upp det som en "konst" och sen skryta om sitt ledarskap....:crazy:

Den karl blev jag riktigt arg över. Man gör inte så. Går fram mot sin hund som inte gjort ett enda ofog, morrar och trycker ner hunden med sitt kroppsspråk.

Haha det var många människor med för mycket luft mellan hjärncellerna där!

Själv var jag bara trött och less och såg allmänt sliten ut. Hade inte sovit på över ett och ett halvt dygn :crazy:
Tur att jag inte syntes för många sekunder i tvrutan :p

Nej, precis min tanke, hunden såg ganska kuvad ut över huvud taget faktiskt.

Däremot gillade jag tjejen med sin Basset (tror jag det var), så skön inställning till både hunden och livet som hundmänniska!

Den karlen retade mig oxå! Han hade fått det rejält om bakfoten hur man skall förhålla sig till sin hund, tror att han gick vidare. Hoppas han får komma med på den lovade hundkursen så kanske han kan omvärdera sitt handlande mot sin hund..

Hoppas allt gick bra för dig där iaf....:smirk:

Jag tyckte inte att det var mycket att ha, fast visst fanns det många fina hundar med.
Själv kommer jag att titta på det eftersom Valle gick vidare och Basset är ju min ras.:bump:

Kollae endast för basset hunden, hade blivit glad om det varit en fralla med oxå :idea:

Jag ska få en basset när vi flyttar till större :)

Honom blev jag också förbenad på.. Är verkligen inte någon "konst" eller trick, usch, snacka om att göra hunden osäker, han har nog tolkat ganska fritt vad gäller hunduppfostran... Men att han gick vidare är en gåta.. Vad kan domarna om hundar egentligen?
Men några vettiga fanns ju där i gröten... Men jag ska fortsätta titta och hoppas på att det blir vettigare..

Det var ju iofs bara uttagning, och den brukar vara värdelös oavsett om det är idol eller något annat program..

Ja, man ska nog inte döma programmet efter uttagningen, mkt av kvaliteén på den sätts ju faktiskt av hundägarna, som minst sagt var av varierande kvalite...*hrm*

Inte en endaste lite dvärgpinscher var med!:eek: Man kanske skulle åkt dit bara för att :rofl:

Nä, skulle aldrig frivilligt ställa upp i ett sånt program:cool:

Jag hoppas ägarna får lära sig mer om sin hund, och hur man ska träna den... Vissa av ägarna i alla fall.

Men förstod ni vad de dömde efter? Ena tjejen (tränaren) ville att de skulle se glada, pigga, samspelata ut. Killen (stylisten?) ville att de skulle va så snoffsiga och stylade som möjligt. Och den andra tjejen (uppfödaren) verkade inte ha så mkt att säga om ngt.

Det värsta är att även om folk inte gillar programmet, kommer de kolla på det just därför!!:eek: Och de har därmed lyckats med sin affärside...:crazy:

Jaa, och så sa hon det åxå, i TV! Ja, han hade dom här skorna när han var litet hundbarn, dom är lite för små. NEEEJ, säger du det?

Liknande trådar

A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 733
Övr. Hund Jag undrar hur ni som har stora hundar hanterar situationer med möte hund/hund och hund/människa(Det finns ju dom som är rädda för stora...
Svar
15
· Visningar
1 258
Senast: kvandi
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 379
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar