Tonårspojkar,är dom en slags amöba?

Sv: Tonårspojkar,är dom en slags amöba?

Phillipa!
Många kramar till dej och tack för det du skrev!:bow::love:
Min son gjorde en jättedum grej i våras som fått konsekvenser större än han nånsin kunnat ana, bl.a var han tvungen att sluta sin utbildning och byta skola och flytta hem igen (han var inackorderad 50 mil hemifrån) och börja en ny utbildning. Det är klart att det tog jättehårt, han var jätteledsen och orolig. Men vi har pratat om det här, han har pratat med kuratorn på gamla skolan och den nya, jag har kontakt med henne oxå och vi har fått hjälp att lägga upp skolgången av både lärare och rektor, så hans framtid kommer att ordna sej till det bästa. Och körkortet kan han börja ta i mars nästa år, bil har han redan (kanske kan gissa vad han gjorde nu). Jag känner honom väl, och vet att han inte är deprimerad längre, det syns på honom och det känns inte som det gjorde i våras. Min kille är tillbaka. Men den där biten med amöbasyndromet är något som hängt med LÄNGE, och jag vet att det beror på mej egentligen. Hade jag ställt krav på honom från början hade det inte sett ut såhär idag.
Lycka till vännen, hoppas du kommer ur din depression, jag vet vad det vill säja att vara deprimerad, jag har varit det till och från sen jag var 13, men jag har fått hjälp, eller, jag gick in i väggen 2000, och blev tvungen att ta tag i mitt liv då. Sen dess har det bara gått uppåt och framåt. Kram.
 
Sv: Tonårspojkar,är dom en slags amöba?

låter som min mor och bror.... det har blivit bättring sedan han fått egen lägenhet och krav från utomstående (soc, arb.förmedlingen osv). Min brors pappa stack också innan han föddes och min mor har varit för snäll eller inte klarat av att ställa samma krav på honom som på mig som har en pappa närvarande. Inget illa ment, men som mamma säger "han har det ju redan nog svårt".... Min bror har tex DISKAT och tvättat sina kläder för första gången i sitt liv. När han flyttade hade han aldrig lagat ett mål mat själv, men vet du... han kunde visst mer än både han och vi trodde :)
Nu är jag ju bara en ung böna men om du kanske pratar med sonen om livet efter gymnasiet (?) om eget boende och drömmar och planer kanske han blir lika livlig och entusiastisk som min bror? :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp