Tonåring och tider

Kamomilla

Trådstartare
Jag och store sonen, 14, skulle idag gå på bio, Harry Potter. Ringde honom vid tre och sa att ha skulle vara hemma till fyra.
Tror ni att han kom hem då? Halv sex kommer han in med andan i halsen, då hade jag precis avbokat biljetterna då vi inte skulle hinna in i tid.
Frågade varför han inte hade satt mobilen på larm, men det var tydligen för jobbigt att göra, så nu har jag en skitsur unge, för att det inte blir någon bio.

Så här urusel på att passa tider är han varenda gång han har varit hos sin pappa, där existerar inga tider.....

Visst är det underbart att ha tonåring :D
 
Sv: Tonåring och tider

Bra att du avbokade! Han är så stor att han borde kunna hålla tider när man ska iväg på nåt, och så stor att han borde kunna skilja på hur det är hos mamma och hos pappa.
Min äldsta dotter var omöjlig (hon är 27 nu) det hände alltid nåt "på vägen" så hon glömde det hon egentligen skulle:crazy:Nu klarar hon dock sitt liv alldeles utmärkt.
 
Sv: Tonåring och tider

Jag tyckte du reagerade kanon ändå. Han är ju tillräckligt gamma för att förstå och kunna ta ansvar för att passa tider.
 
Sv: Tonåring och tider

:angel: ja men lite gener har han väl ärvt efter sin far. Här är ett tydligt exempel. :D
-såvida han inte bättrat sig.


Gira :banana:
 
Sv: Tonåring och tider

Jag tycker det är underbart när tonåringar blir sura för att bion uteblev när det så solklart i detta fall beror helt på honom själv......vadå eget ansvar.....:devil:
tycker du gjorde helt rätt som avbokade, det borde ligga i hans eget intresse att komma hem i tid om ni hade något bestämt...undrar hur han reagerat om du uteblivit= komma nån timme sent, från att skjutsa till någon aktivitet eller liknande....:devil:
 
Sv: Tonåring och tider

jag hade då gjort samma sak. man kan ju inte förvänta sig att allt ska vänta tills man själv behagar att komma...påminner lite om min bror..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 535
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 705
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 697
Senast: Cocos
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vill bara visa mina älskade marsvin :love: 4PUoY-14 MGJ UGP GP Define Ubblebubble *Bubble* Bubble är min gammelfarbror som snart fyllar...
2
Svar
33
· Visningar
5 512
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp