Tömringar

Gwaeron

Trådstartare
Någon som vet var man kan köpa lösa stående tömringar? Alltså inte såna man skruvar fast utan såna som liksom står på en egen fot. Har googlat som en tok och hittar ingenstans!

Sv: Tömringar

korrekt ord för dessa är tömring för nackputa eller liknande.

Kallas även för fallande tömring på tömkörningsgjord.

Kan köpas på laederiet, kostar runt 110 danska kr per styck.
Vet inte exakt under vilken kategori men leta dig igenom deras ring eller beslagslänk.

miagi

Jag syftar alltså på såna som på länken nedan, fast större då. De i länken är till huvudlag.
http://www.selar.se/butiken/visalite...w=200&maxh=200
Nejdå! Dessa köpte jag till min bröstsele - Det står "tömringar halsstycke" på beskrivningen.... men du kan alltid kontrollera med butiken innan du köper ;)
sele.jpg

Senast ändrad av en moderator:

De har! :) men de kostar 500 kr minst, Sprengers ringar är inte mycket bättre än läderiets för drygt 120 dk.

Tjäderlä...er har väldigt höga priser jämfört med andra "grossister".

miagi

Tack alla som svarat! Inte är de billiga varesig hos selar.se , laederiet eller tjäderläder. De sistnämnda har hutlösa priser för allt!

Vad är skillnaden på de som heter movable flat och de som bara är movable?

På laederiet. Valfrihet är bara bra när man vet vad man väljer mellan....

Vet du fler sidor som säljer sadelmakerigrejer, spännen och sånt, så får du gärna pma mig. :)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Fönsterbeslagen/låsen har gått sönder på ett av våra fönster. Alltså brustit i metallen där man krokar på den del som sitter på själva...
Svar
12
· Visningar
283
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 398
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar