J
Jeeves
Vi har fått ett mkt tråkigt besked ang en av våra unghästar och försöker nu göra det bästa av situationen Vi ska försöka oss på rehabträning eller hur man nu ska kalla det, röntgenfyndet lär inte försvinna men däremot kan man bygga upp muskelstyrkan runtomkring det svaga området enl veterinär. Kanske kan vi på detta sätt få en fungerande körhäst och möjligen en fungerande hobby ridhäst.
Jag har tömkört en hel del men känner att detta med rehab behärskar jag inte så har ngn liknande erfarenheter eller mkt kunskap tar jag mer än gärna emot tips. Hästen behöver byggas upp i syfte att avlasta ländryggen så mkt som det är möjligt.
Tips på "figurer", moment, lämplig tömsättning?
Tidigare har jag haft tömsättning; direkt i bettring på innern + genom "ryggring" vidare genom bettring och fästa i mellanhöga ringen på däckelns sida. Är inte säker på att denna tömsättning är effektivast eller lämplig vid rehabträning.
Jag har tömkört en hel del men känner att detta med rehab behärskar jag inte så har ngn liknande erfarenheter eller mkt kunskap tar jag mer än gärna emot tips. Hästen behöver byggas upp i syfte att avlasta ländryggen så mkt som det är möjligt.
Tips på "figurer", moment, lämplig tömsättning?
Tidigare har jag haft tömsättning; direkt i bettring på innern + genom "ryggring" vidare genom bettring och fästa i mellanhöga ringen på däckelns sida. Är inte säker på att denna tömsättning är effektivast eller lämplig vid rehabträning.