tömkörning!

B

**BORTTAGEN**

Hur mycket kostar en tömkörningsjord?? Jag har kollat lite priser men tycker de verkar så dyra! Långt över 2000 kr. men det kanske inte är så dyrt :confused:
jaja, men ha det så bra

jag har för mig att h**ks hade en för 399:- tror min kompis har den modellen och den fungerar alldeles utmärkt, men det beror ju på om du vill ha en i läder eller inte..

Har också den från H***S för 399:-, den duger jättebra för mig!

Har också Hööks gjord, jättebra för de pengarna. Om man har lite större krav, t.ex. om man vill ha lädergjord, stående ringar och liknande så har Chetak kopior på Tärnsjös "lyxgjordar", för 1000-1500:-.

Jag har också den från hööks, men jag skulle hellre haft en riktig med stående ringar eftersom tömmarna fastnar när ringarna ligger, och därav blir det dålig komunikation med hästen :(

Jag såg en på lillhästen i stav, den kostade inte mer än 1095:-
http://www.lillhastenistav.se/tkspec.jpg
Det ser ut som om det är stående ringar, sådan vill jag haaaaa :p

Har precis köpt Chetaks tömkörningsgjord (samma som Lillhästen i stav har) på EKOhallen för 998 kronor. Den är superbra, 3 stående ringar på varje sida så man kan variera tömsättningen, svanskappa etc. Finns i svart, ljusbrunt, mörkbrunt. Läder.
Jag har Börjes billiga sen tidigare, det är en milsvid skillnad att köra med Chetakgjorden - den rekommenderas varmt...

Jag har den från börjes, men har inte tömkört med den än, använder den vid longering och den funkar utmärkt! :)

Har nyss köpt en "lyxgjord" komplett K-G gjord, den bästa investering jag gjort på länge. Har använt de dåliga kopiorna på Tärnsjös, blev bara förbannad. Svanskappan irriterade hästen, gjorden gled fram och började halka runt. Spände för kung och fosterland det hjälpte inte.

Jag har inget till övers för chetak kopian.

Ångrar inte att jag köpte originalet, trots prislappen. :D

Nanne/ :banana:

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Någon som har dessa då och kan säga bu eller bä. Ännu dyrare än de förra jag kollat på men verkar riktigt bra.
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: Marvin
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka