Sv: tömkörning?
Gramansättning på ytter i högervarv låter som en bra idé att testa, du märker ju rätt snart om det funkar eller inte.
Men öppen tömsättning i ytter? Du menar rak va? (bett - gjord - hand)
Öppen tömsättning i min värld kan man bara ha på inner... (gjord - bett - hand / bett - hand )
Det jag har mest problem med just nu är att komma tillrätta med oliksidigheten. Jag funderar lite på vad som fungerar bäst när det gäller tömsättningen? Hästen går, pga ryggproblemet, gärna med huvudet högt. I högervarvet så vill han gärna vika halsen inåt men i vänstervarvet är det svårare att ställa så då välter hela hästen inåt istället. Tror ni det är klokt att använda gramansättning på ytter i högervarv för att ge lite mer stöd där så att han håller sig rakare och ha en öppen tömsättning på yttersidan i högervarvet för att inte låsa honom där? Man måste väl inte ha samma tömsättning i båda varven tänker jag eftersom man har olika problem att lösa?
Skulle vara intressant att höra era åsikter.
Gramansättning på ytter i högervarv låter som en bra idé att testa, du märker ju rätt snart om det funkar eller inte.
Men öppen tömsättning i ytter? Du menar rak va? (bett - gjord - hand)
Öppen tömsättning i min värld kan man bara ha på inner... (gjord - bett - hand / bett - hand )