Enya
Trådstartare
Jag har en tetra tomatsoppa som jag tänkte äta en dag snart. Jag älskar tomatsoppa och ris som det serverades när jag gick i skolan (vet att en del fått tomatsoppa och makaroner, men det fick som tur var aldrig jag) och jag har lyckats föra över min kärlek för tomatsoppa och ris till mina barn så vi har alltid ätit det så, men nu i kväll slog det mig, kanske för att jag är sugen och hungrig på något utan att förstå vad- vad kan man fylla ut soppan med utöver ris (EJ makaroner/pasta)? Vad för kött? Grönsaker? Linser och bönor har jag inte och är nog inget fan av eftersom jag inte har lagat sådan mat och inte har sådana varor hemma, men vad finns det annars? Eller finns det något med linser eller bönor som är trevligt så att jag skulle drista mig till att testa kanske?
Hur äter ni er tomatsoppa? Eller äter nig inte det alls? Hur åt ni den i skolan?
Mamma brukar säga att hon aldrig ätit tomatsoppa någonsin och aldrig i livet skulle testa för hon kan inte tänka sig att det är gott. jag brukar svara henne att hon VERKLIGEN har missat en enkel och god rätt där och hon som tvingade oss barn att smaka på allt som barn liksom.
jag måste kolla när pizzadegen i kylen går ut ur datum, annars kanske jag kan äta tomatsoppa i morgon, är sugen!
Hur äter ni er tomatsoppa? Eller äter nig inte det alls? Hur åt ni den i skolan?
Mamma brukar säga att hon aldrig ätit tomatsoppa någonsin och aldrig i livet skulle testa för hon kan inte tänka sig att det är gott. jag brukar svara henne att hon VERKLIGEN har missat en enkel och god rätt där och hon som tvingade oss barn att smaka på allt som barn liksom.
jag måste kolla när pizzadegen i kylen går ut ur datum, annars kanske jag kan äta tomatsoppa i morgon, är sugen!