Hedda
Trådstartare
Jag har förodlat busktomater inne sedan i slutet av mars. Till en början såg de superfina ut och växte verkligen bra. Efter att vi planterat om de efter konstens alla regler och var och en av de små plantorna fick en ny kruka så växte de på sig lite till och vi satte ut plantorna i en inglasad hylla som vi har utomhus under tak. Det har tyvärr varit ganska kallt på nätterna och vi har varit ganska oroliga för de små stackarna men de blir biffigare och ser fina ut om man bortser från ett problem.
Nästan alla plantor har som vitaktiga, nästan pigmentlösa, fläckar på de nedre bladparen. De övre bladen ser fina och starka ut på alla plantor och plantorna växer bra och dricker lagom med vatten.
Vad kan det bero på? vad är det? vad kan jag göra åt det?
så här såg ett av de värsta bladen ut andra har bara få fläckar längst ut i bladtopparna:
övre bladparen, fina (?)
väldigt tacksam för all hjälp!
Nästan alla plantor har som vitaktiga, nästan pigmentlösa, fläckar på de nedre bladparen. De övre bladen ser fina och starka ut på alla plantor och plantorna växer bra och dricker lagom med vatten.
Vad kan det bero på? vad är det? vad kan jag göra åt det?
så här såg ett av de värsta bladen ut andra har bara få fläckar längst ut i bladtopparna:
övre bladparen, fina (?)
väldigt tacksam för all hjälp!