Tolstoy har dött!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 738

Görel

Trådstartare
Moderator
Enligt Ridsports hemsida togs han bort i onsdags på grund av komplikationer vid kolik, 25 år gammal.

Jag tyckte att han var så härlig och vacker! Såg honom första gången på bruksprovet 1985.

Någon som känner till hopp- eller fälttävlanshästar efter honom?

Sv: Tolstoy har dött!

Tråkigt att höra.:( Läste igår också att Ulla hade åkt på en propp i hjärnan, allt tråkigt kom visst på en gång för henne.:(

Jag såg att hon fått det!

Det måste vara tungt att både bli sjuk och förlora en häst man haft en relation med i över 20 år.

Jag såg att hon fått det!

Det måste vara tungt att både bli sjuk och förlora en häst man haft en relation med i över 20 år.

Det är gräsligt, jag vet.:cry:

Jag har också träffat Tolstoy, det var när han var stationerad på Bollerup. En ovanligt vacker häst, men jag minns att han var hingstig och lite svår.

Håller tummarna för att Ulla kommer igen, tänk att hon fyller 70 år i år och fortfarande är så aktiv.
Vilken kvinna att se upp till!!!!

Jag vet en avkomma efter honom, valack född -88
Konstig häst, lite halvhomo :angel: Underbar att rida dock, piaffar hur lätt som helst! Trygg i terräng och snäll i hoppning =)

Kan bara instämma, oj vad trist! Och varför kommer alltid allt elände på en gång?
U

Nej vad tråkigt!
Han är pappa till min häst. Ett underbart sto som fortfarande tror hon är 3 år och inte dom 19 som står i passet :D

Jag såg honom senast för ett par år sen i Flyinge på en Bo Tibblinkurs. En av Ullas elever red honom.
När han stod rätt upp och ner såg han ut som ett spöke, men då han kom igång så var han fortfarande spektakulärt vacker:love:
Fantastisk häst, jag saknar Urbinoblodet som blir allt mer ovanligt.
Fast vi har ju lilla Hermes:d

Bild och full stam
http://www.allbreedpedigree.com/tolstoy4

Senast ändrad:

Vi får vara glada att Hermes med dubbelt Urbino finns!

Min :devil: :devil: :devil: kamera gick sönder precis i början av bruksprovet -85, annars hade jag kunnat visa hur mörk och vacker Tolstoy var då:love:

Liknande trådar

Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 940
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: Nepenthe
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till... 2
Svar
37
· Visningar
3 135
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka