J

jump_

Idag var jag och en kompis ut och tolkade för andra gången i vinter på min lilla älskling...Nån annan som har tolkat i vinter??
 
Sv: Tolkning

Jajemen, vi passade på för första gången igår :)
och det var tur det... idag har det varit 6 grader varmt, hällregn och all snö borta :cry:
 
Sv: Tolkning

Japp... vi tolkade förra helgen :D Finns film på det om du söker i gnägg :D
 
Sv: Tolkning

Aha :D Fast eran häst kanske var mindre lat än min... Skulle jag haft den vanliga hade det gått för fort :eek:
 
Sv: Tolkning

Jag och min syster tolkade efter min häst för någon vecka sen. Har aldrig testat att tolka förut, och det var verkligen superkul! ;D
 
Sv: Tolkning

Vi hade bara några fjuttiga snö dagar här i år, och då han jag såklart inte med det :( Men förra året blev det tolka av både efter andalusiern och vår lilla b-ponny :D

Hur brukar ni gå tillväga när ni tolkar? Finns ju många olika sätt, pulka, miniskidor, tefat (!!) och så vidare. Vad och varför? Nyfiken bara...;)
 
Sv: Tolkning

Jag och min kompis tolkade på mina två shettisar :) Supermysigt med nybakade bullar och varm oboy i vinterkylan.
 
Sv: Tolkning

Mjopp jag och Mikaela var ute och foromkring :) Lukas tyckte det var skit kul och började bocka =) men hon stod kvar på miniskidorna :angel: Tur de..
Sedan har jag tolkat en massa utan ryttare också.:) :) :angel:
 
Sv: Tolkning

Personligen tycker jag att miniskidor är lättast. Pulka är lite mer svårstyrt, det bär gärna iväg åt ett annat håll ibland :smirk: Som en gång när jag övertalade min bror (som inte gillar hästar) att tolka medan jag red. Hästen sprang rakt fram och pulkan for ner i diket så att bror blev halvt begravd och spottade snö och var måttligt road...:angel:
 
Sv: Tolkning

Hur brukar ni gå tillväga när ni tolkar? Finns ju många olika sätt, pulka, miniskidor, tefat (!!) och så vidare. Vad och varför? Nyfiken bara...;)

Testade ett varv på fältet med trickskidor...vingligt :crazy:
Sen åkte vi med tefat... ska köpa en bra tolkpulka också..
Skoj skoj... hoppas det kommer mera snö :banana:
Bra träning för Litas rumpa också:D
 
Sv: Tolkning

Trickskidor? Haha, låter lite ostabilt...;) Man kanske kan åka snowboard efter :banana: Eller det kanske är dumt...Jag har testat tefat en gång, gick verkligen inte rakt fram om man säger så, det hela avslutades i en snödriva :D
Håller med, mera snö! :)
 
Sv: Tolkning

Jag och medryttaren tolkade förra helgen, så jäkla kul :D
pållen tycker också att de är skitkul, är inte lätt att få stopp på honom då :p

använder oftast miniskidor, tycker de är roligast :bump:
 
Sv: Tolkning

Vi tolkar så fort dagarna tillåter och barnen vill.
Brukar ha tolk-tåg bakom vår stora B-ponny med 2 pulkor och 1 bob.
 
Sv: Tolkning

ingen tolkning i år. Tyvärr..
Men förra vintern fick jag med pojkvännen ut :love: Första gången för honom, både på pulka bakom hästen och på ryggen! Tur man har en stabil ponny :smirk:

Rekommenderar trickskidor bakom pigg häst om man gillar action :rofl: Det är inte lätt att hålla balansen i full galopp över en åker! Hon är död nu, den hästen.. :(
 

Liknande trådar

Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Marvin
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Hemmet Som rubriken antyder är jag på jakt efter en ny dammsugare då vår gamla som var här när vi köpte sommarstugan har gett upp. Gärna en...
Svar
16
· Visningar
563
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp