• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Wilma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 235

Wilma

Trådstartare
Hej! jag har tänkt att försöka tolka med min lilla B-Ponny men hon är inte inkörd. Så jag undrar bara om det är något speciellt jag ska tänka på? För när jag prövat att tömmköra henne så har hon tyckt att det är lite obehagligt att ha tömmarna på rumpan, så tänkte att Tolka vore något. då är det ju inga snören på rumpan så ligger och stör henne. Men det kanske är dumt? Tacksam för svar!:) /Wilma​

Sv: Tolkning

Jag hade nog inte gett mig ut å tolka efter en ponny som upplever obehag av att få tömmen på baken, alldeles för stor olycksrisk. Vad händer om linan halkar snett som exempel?

Träna ponnyn på töm tills att den är trygg med töm & linor först, sen kan ni ut och leka :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
497
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: Otherside
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag... 2
Svar
34
· Visningar
5 154
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka