Wilma

Trådstartare
Hej! jag har tänkt att försöka tolka med min lilla B-Ponny men hon är inte inkörd. Så jag undrar bara om det är något speciellt jag ska tänka på? För när jag prövat att tömmköra henne så har hon tyckt att det är lite obehagligt att ha tömmarna på rumpan, så tänkte att Tolka vore något. då är det ju inga snören på rumpan så ligger och stör henne. Men det kanske är dumt? Tacksam för svar!:) /Wilma​

Sv: Tolkning

Jag hade nog inte gett mig ut å tolka efter en ponny som upplever obehag av att få tömmen på baken, alldeles för stor olycksrisk. Vad händer om linan halkar snett som exempel?

Träna ponnyn på töm tills att den är trygg med töm & linor först, sen kan ni ut och leka :)

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 304
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 459
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V