Tokryck efter bad!

K

Krumelux

Har funderat på en sak... Alla hundar jag känner blir helt tokiga och springer runt som galningar efter att man har badat/duschat dom. Någon som har en bra förklaring till detta?

Sv: Tokryck efter bad!

ingen aning men så blir *min* räka oxå jag ligger dubbel vikt och as garvar för hon ser så rolig/knäpp ut:love::bump::rofl::rofl:

men samma här, dom blir helt crazy. Hade vart kul att få en förklaring : )

"kl"
Ja det verkar som om alla hundar blir sådär av någon konstig anledning!

Tror helt enkelt att dom känner sig rena och sköna. Eller ett busryck av glädje att äntligen slippa vattnet och shamponeringen.

så blir min med.. springer som en idiot och ska rulla sig.. är ju inte så kul när han gör det inomhus.. men jag tycker det verkar på honom som han får litte panik ibland..?

VATTEN ÄR ETT DÖDLIGT GIFT!!! MÅSTE BLI AV MED DET!!! MÅSTE SPRINGA IFRÅN DET!!!

;) ;) :p

Oftast tror jag att det är vatten i öronen de vill bli av med.
Samt kanske till en viss del få upp blodcirkulationen.

Samt kanske till en viss del få upp blodcirkulationen.
Det kan nog vara en del av sanningen.

Min hund tokrusar ofta efter att han varit ute, gärna efter långa promenader, gärna när han blivit blöt, och som jag uppfattar det, oftare på höst och vinter än sommar.

Min kines blir helt vild efter att hon kommit ut ur duschen eller varit ute i regnet och blivit lite blöt, då måste hon torka sig på soffan eller i sängen...eller så springer hon emellan dem ;)

Min stora brukar bara gå och lägga sig någonstans när han har badat men den lilla kan få fnatt efter badet, samma sak med mina föräldrars fox och vår förra hund (Shih-tzu) dock gjorde inte vår första hund så (Golden) =)

Bra fråga! Alla hundar jag haft genom åren har gjort så utan undantag. Varför? Jaaaaa du, kanske ett uttryck för "Yes! Äntligen fri!" :D

VATTEN ÄR ETT DÖDLIGT GIFT!!! MÅSTE BLI AV MED DET!!! MÅSTE SPRINGA IFRÅN DET!!!

;) ;) :p

:rofl:

Lejonet rusade inte, malamuten rusade inte, pinschern inte heller, men vavvan han kutar å dänger ner huvudet på lämplig plats (sin sovkudde/mattan/nåns tröja) å springer runt som om han försöker göra irländsk julafton, ni vet sån där man sätter pannan mot en pinne & kutar runt runt böjd över den.. :D

De gör inte min:p.. Däremot så går han o ruskar på rumpan.. (tänker alltid på lambada när man ser honom:D)

Däremot får han ALLTID sådana ryck efter att han har bajsat (ligger nog i släkten för hans morbror är likadant)

Hm... känns som om jag har kommit i kontakt med lite udda hundar då... De ruskar på sig för att få bort vattnet, sedan är de nöjda och lugna. Valpisarna kan få tokryck, men det är ju ingenting konstigt :p

Jag tror de gör det för att hålla värmen och torka fortare.

Både hunden,katten & illern gör så när de badat,och det är INTE av ren glädje i deras fall.

min vovva bara lägger sig och sover när han är blöt. Inga tokryck där inte. Men så är han inte mycket för tokryck överhuvudtaget heller. Han är en Golden snart 6 mån.

Haha, Badade min idag, Och vilket liv det blev i henne! :rofl:
Hon springer runder i hela huset, kommer med leksak efter leksak och brukar gå och gnida sig mot möbler och kläder ;)
Men det är nog som månbga säger för att torka eller att få upp blodcirkulationen :p

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Hundträning Har en hund som blir 3 i maj. Vi tog över honom i nov förra året. Var som en valp utan varken miljö eller grundträning. Så vi har...
Svar
13
· Visningar
982
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Melodifestivalen goes Byhåla!
  • Appar
  • Semeltider stundar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka