8

87Sara87

Jag undrar lite om tokosel. Hur viktigt är det egentligen att hästen får det en gång i veckan? Mina islandshästar får det, men nu är det så att jag ska köra iväg de på "vintervila" och undrar hur man då gör med det? De kommer ju inte att kunna få det på ett tag, så hur gör jag?
De kommer att ha fri tillgång på ensilage under vilotiden.

Sv: Tokosel

Jag undrar lite om tokosel. Hur viktigt är det egentligen att hästen får det en gång i veckan? Mina islandshästar får det, men nu är det så att jag ska köra iväg de på "vintervila" och undrar hur man då gör med det? De kommer ju inte att kunna få det på ett tag, så hur gör jag?
De kommer att ha fri tillgång på ensilage under vilotiden.

Det beror ju på - menar du att du ger inget mineraltillskott alls under tiden? Bara ensilage?
Är det ingen som kan ge dom sitt selentillskott en gång i veckan?? Jag menar... de är väl inte där helt utan tillsyn? :crazy: :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
734
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka