tokigt sto vid brunst?

F

fillifjonka

hej

har ett halvblod(12 år) som blir helt helt stirrig att rida när hon brunstar.. hon bockar och studsar som en galning, och blir extremt rädd för allting. igår kastade hon av mig. har bara haft henne i 3 månader. hon har vart jättetrevlig att rida innan och aldrig märkt av några tendenser till detta..
är detta normalt eller har hon blivit knpp? någon annan med liknande erfarenhet?

Sv: tokigt sto vid brunst?

Hon borde väl brunstat tidigare om du haft henne i 3 månader?

En del ston blir mycket känsligare och nervigare när de brunstar. Munkpeppar kan dämpa det en aning.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 775
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 591
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 721
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Fick för ett år sen sluta med ridningen pga. studier. Hade innan dess hållt på med hästar hela livet och skaffat mig enormt mycket...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama