Tokigaste klagomålet/förfrågan på jobbet?

Sel

Trådstartare
Det kan inte bara vara jag som jobbar/jobbat inom service och fått vara med om rätt absurda klagomål eller beskyllningar. :D Vi pratade om det på jobbet häromdagen, och en del måste man helt enkelt ta med en klackspark!

Lite exempel:
Kundservice Comhem - blev anklagad för att ha haft sönder en kvinnas TV. Ungefärcitat: "Det ss PANG och så blev allt bara svart! VAD Har ni gjort?!"
Campingplats/resort: En dam klagade på att det fanns fiskar i havet, vilket gjorde att hennes son inte kunde bada eftersom han var rädd för dem. Vi föreslog att de skulle hålla sig till poolområdet.
Samma plats, en familj hade hyrt en stranvilla (en villa På stranden) och klagade på att de drog in så mycket sand i huset.

På hotellet här i Skottland:
Senast familjen som klagade på att madrassen ar för hård, så de sov på golvet. Alla, inklusive deras unga dotter.
Någon tyckte att toalettdörren var för nära sängen, så de kunde inte sova.
En annan ansåg att sopkorgen var för långt ifrån tebrickan (det är en liten sopkorg och går alldeles utmärkt att flytta på, om man inte vill förflytta sig själv och sitt skräp. ) :D

Fyll gärna på med tokigheter! :)
 
Att jag lade på extra vikt på hennes frukt. Hon fick en kollega att väga om alltihopa, skilde mindre än 50 öre (och då var det två olika vågar). Att jag medvetet tog fel pris för frukten (jag slår inte in pris, jag slår in ett nr för just den frukten). Hon kallade mig tjuv, sa att jag skulle bli polisanmäld eller ignorerade mig totalt, gick in och vägde om alla varor efter att jag tagit betalt. Tillslut vägrade jag att betjäna henne, då klagade hon på att hon bara ville bli behandlad som alla andra...
 
Fibersupport, en man tyckte att hans (trådlösa) uppkoppling inte fungerade för att den kunde tappa hastighet I några sekunder ibland. Han betalade ju faktiskt för 500/500.
Vad han brukade ha i hastighet och så även vid vårat test? 485 typ 😒 hastighetsgarantin var 50% av vad man betalade för, när man körde med nätverkssladd! Ingen garanti när man körde trådlöst, han hade alltså bättre uppkoppling än vad man I normalfallet har med sladd🤦🏼‍♀️
 
Att jag lade på extra vikt på hennes frukt. Hon fick en kollega att väga om alltihopa, skilde mindre än 50 öre (och då var det två olika vågar). Att jag medvetet tog fel pris för frukten (jag slår inte in pris, jag slår in ett nr för just den frukten). Hon kallade mig tjuv, sa att jag skulle bli polisanmäld eller ignorerade mig totalt, gick in och vägde om alla varor efter att jag tagit betalt. Tillslut vägrade jag att betjäna henne, då klagade hon på att hon bara ville bli behandlad som alla andra...
Ja... folk! Vad kan en säga? O_o Det finns riktigt eländiga individer i världen.

Vi hade för några veckor sedan en dam som klagade på sin "stayover cleaning", alltså rumsstädningen medan hon var på hotellet - hon hade minsann jobbat som head of housekeeping i så och så många år, och om vårt hotell inte kunde utbilda sina "maids" korrekt skulle hon sitta i sitt rum, övervaka och faktiskt utbilda oss till en högre standard!
Jag och en kollega fick gå in och städa detta rummet medan hon och en väninna satt i soffan och högläste recensioner om hotellets restaurang. Jag önskar vid ett sådant tillfälle att ledningen hade gått in och sagt att "hörru, skärp dig." istället för att utsätta oss för det, och jag önskar att jag vägrat. Well done you! :)
 
Anklagad för jag hitta på regler om 100ml på produkter och ska va i 1l påse när man flyger när jag jobbade som flygplatskontrollant på Bromma. Sura utländska folk sa alla andra ställen (inklusive Arlanda) förutom Bromma Flygplats så fick man ha större påse, trots Bromma följer regler. När nästa person kom med stor påsen gav fanken upp och bad få stå annans stans, sen bara skratta åt hur sura en del kan bli :rofl:

Gissar dock andra ställen är lite slappare med pås-regeln :bag::rofl:
 
Herregud, då jag jobbade i butik hade jag ett litet häfte i mitt skåp där jag skrev upp dagens absurda händelser. Det blev tillslut ganska många :nailbiting:

Tillexempel kvinnan som köpte en grej, och klagade på att priset i hyllan och i kassan inte stämde överens. Hon hade rabattkort, så hon fick vad det nu var, 5 eller 7% rabatt, vilket gjorde att priset i hyllan inte var det hon betalade. Hon skällde först ut tjejen i kassan för att vi skyltade med fel pris, och sedan mig, då jag kom för att reda ut det hela. Det lyckades inte, och kvinnan gick till slut ut, skrikande glåpord. Alltså vilken butik skriver ut priserna med rabatt, som kan variera beroende på vilket rabattkort du har. :confused:

Eller gubben som hade köpt paprika för en dryg vecka sedan och nu ville lämna tillbaka den, då den blivit skrynklig...

Eller tanten som hade haft fest, och nu ville lämna tillbaka de ostar som inte hade gått åt.

Eller han som hade fått en gravad lax i julklapp av sin arbetsgivare, och ville att butiken skulle köpa den då han inte äter lax.

Eller... jag får nog skriva en bok om allt, tror jag. :cautious:
 
Herregud, då jag jobbade i butik hade jag ett litet häfte i mitt skåp där jag skrev upp dagens absurda händelser. Det blev tillslut ganska många :nailbiting:

Tillexempel kvinnan som köpte en grej, och klagade på att priset i hyllan och i kassan inte stämde överens. Hon hade rabattkort, så hon fick vad det nu var, 5 eller 7% rabatt, vilket gjorde att priset i hyllan inte var det hon betalade. Hon skällde först ut tjejen i kassan för att vi skyltade med fel pris, och sedan mig, då jag kom för att reda ut det hela. Det lyckades inte, och kvinnan gick till slut ut, skrikande glåpord. Alltså vilken butik skriver ut priserna med rabatt, som kan variera beroende på vilket rabattkort du har. :confused:

Eller gubben som hade köpt paprika för en dryg vecka sedan och nu ville lämna tillbaka den, då den blivit skrynklig...

Eller tanten som hade haft fest, och nu ville lämna tillbaka de ostar som inte hade gått åt.

Eller han som hade fått en gravad lax i julklapp av sin arbetsgivare, och ville att butiken skulle köpa den då han inte äter lax.

Eller... jag får nog skriva en bok om allt, tror jag. :cautious:
Paprikan och laxen, jag dör! 😂 Det är så klassiskt konstigt! Vi samlade också på de mest absurda klagomålen på campingen.
 
Paprikan och laxen, jag dör! 😂 Det är så klassiskt konstigt! Vi samlade också på de mest absurda klagomålen på campingen.
Och så har vi hon som kom med sin tillagade ugnsstekta fisk med tillhörande färdig sås, och krävde att vi skulle lukta på den, eftersom den enligt henne luktade konstigt och därmed var skämd.

Och han som av ren glädje kramade om mig väldigt innerligt efter att jag svarat på någon enkel fråga typ var kryddorna finns.

Och turisten som försökte prata både ryska och tyska, och som sedan blev väldigt förvånad då jag förstod hans utmärkta engelska mycket bättre än något av de andra språken.

Jaja, jag ska sluta spamma tråden :D
 
Jag har en hel del men bäst är nog den gången en kund blev arg så hon ringde sin pappa så jag fick prata med honom i 10 minuter.

Jobbade på ett ställe som hade utlämning av systembolagsvaror. Och då är det såklart samma regler där som på Systembolaget. Dvs man måste vara 20 för att hämta ut.
Kund kommer och jag ber om legitimation. Hon svarar åh den har jag inte med men jag är 19 (i hennes hemland så får man köpa alkohol i affär om man är 18) så jag säger att jag inte får lämna ut till henne eftersom hon inte är gammal nog.
Hon säger då att hon ska hämta åt hennes far hon borde få hämta ut då. Jag svarar nej det är inte tillåtet för den som hämtar måste vara över 20. Då säger hennes vän att hon är över 20 och jag säger ja men det hjälper inte för då misstänker jag såklart langning (kunden på 19 skulle ju ha varorna)

Dom går ut och kommer in en stund senare och ger mig en mobil när jag sitter i kassan så en kollega får ta över kassan så jag får prata med personen i mobilen.
Det är hennes far och han SKRIKER att jag är helt jävla dum i huvudet och ser jag SKA lämna ut spriten för det är han som ska ha det och jag försöker förklara att hans dotter inte är 20 utan 19 och då får hon inte hämta. Då skrattar han och säger hon är faktiskt bara 18!! Du fattar inget ungefär.
Jag fick förklara svensk lag om varför jag inte kunde lämna ut och att om han ville få det ändrat så får han kontakta svensk regering och svensk polis för jag följer bara regler för jag kan få straff för att sälja till minderåriga.
I 10 minuter så fick jag höra det ena och det andra om hur dum och elak jag var.

När han gett sig så sa dottern att hon och vännen skulle åka till Systembolaget 2,5mil bort och köpa där eftersom jag vägrade lämna ut. Jag sa glatt ”varsågoda men se till att du inte går in för dom kan kolla dig också om ni går in och handlar”
(Jag hoppas verkligen att båda gick in och att det kollades leg på båda så dom inte fick köpa där heller)
 
En av mina favoriter är tjejen som kom och klagade på att hennes pommes var kalla och ville ha nya. Eftersom vi hade bra rull på våran pommes då så kunde det inte riktigt stämma så jag frågade lite. Det visade sig att hon köpt sina pommes på en helt annan restaurang en bit bort i stan och gått omkring med dom i en påse -10...
 
Jobba på hotell, i receptionen bla i Danmark.

I dk, Kbh. Checka in en man, åh han till mig,
-, So, this is the capital of germany.
Jag var så trött och vi hade ca 98% turnover den dagen. Så jag svarade bara, - Yes, welcome 😅🙈

Ett annat par, 2 damer kanske samma dag.
-We want to go to the little mermaid and have lunch in her head.
Mig- ...huh?
Dom -Yes, you know, like in the statue of liberty.
Jag- That is not possible
Dom - Why is that then?
Jag- You will get it when you get there

Dom kom tillbaka senare på dagen ..
- We get it know haha :rofl:

En tredje ville till landet Ikea. Vägrade tro på oss i receptionen att landet han ville till var Sverige 🤷

Har fått en rumsnyckel (plastkort) kastat i huvet. Visade sig det var fel på dörren. Han fick gå tillbaka till receptionen 3 grr pga det. Jag höll på att flyga över disken, såg rött av behandlingen. 😅

Den mest obehagliga och sorgliga händelsen var mannen som misshandlade sin fru i hotell receptionen på natten. Jag var inte på jobb men har fått det berättat. Hon ville inte anmäla när dom i receptionen frågade om hon ville det.

En annan gäst fick vi skriva in i hens profil, ge absolut inte hen det och det rummet. För då kunde hon klättra ut på taket. Där satte hon sig för å röka 🤦 fick tom ett samtal från ett av grannhusen när hon gjorde det en gång. Typ, nu sitter hon där igen 🙈

Sen har jag haft många fina gäster med, har fått små presenter som tack av många, många fina ord och små brev etc. Kan verkligen gå från himmel till helvete på hotell.🥴
 
En favorit är personen som ansåg att både jag och min kollega var riktigt ointelligenta och dumma i huvudet båda två, det kunde hen se på oss men min kollega var faktiskt lite mer intelligent än mig.
Den skojar vi om fortfarande "Nä, det får du göra - jag är för korkad för att kunna göra det..."
 
Lunchrush på museicafé som serverar enklare maträtter. Familj (2 vuxna, 2 barn storlek mindre) beställer två mackor och två portioner pannkakor. Jag meddelar innan betalning att "tyvärr har vi många före er som väntar på mat så pannkakorna kommer att dröja 20 minuter".

"Det går bra". De betalar, tar sina mackor och går och sätter sig. Cirka 15 minuter senare:
"Det här är oacceptabelt!!! Vi åt våra mackor FRAMFÖR VÅRA BARN och nu är de JÄTTELEDSNA!!! Vi borde få våra pannkakor nuuu!!!"

De sa det på ett sådant sätt som att det var vårt fel att de vuxna valt att inte vänta med att äta sina mackor, och att de pga. Detta trauma borde ha fått gå före i kön 🤷‍♀️ Jag kunde bara ursäkta att det dröjde och säga hur många andra (barn!) som var före dem i kön.
 
Jag har en miljon typ :angel:

Satt lugnt i receptionen och fixade med något dokument. In kommer en tant i 40 års åldern.
- Hej jag skulle vilja ha en lampa, det är lite mörkt på mitt skrivbord när jag jobbar...
Rimligt tänker jag och går och kollar om vi har någon lampa. Hittar ingen och kommer tillbaka och förklarar att det inte för tillfället finns några lampor men jag kan fråga om vi kan köpa in ett par stycken.
- Nej jag behöver den nu.
Förklarar att jag inte riktigt kan göra något åt det just exakt nu eftersom det inte finns några lampor.
- Kan du gå och handla en?
Förklarar igen att nej jag jobbar ju och måste ju vara på plats i receptionen (närmsta butik är kanske 15-20 minuter bort) och dessutom har jag inget företagskort eller så.
- Kan du inte lägga ut då?
Säger att nej. Det kan jag inte.
- Men alltså jag måste ha en lampa nu.
Förklarar igen varför hon inte kan få en lampa nu.
- Varför vill du inte ge mig en lampa?
Säger att jag ju säger att vi säkert kan köpa in ett gäng lampor och hon kan få en av dem. Börjar bli riktigt irriterad.
- Jag kan ta den här!
Tanten tar två snabba steg framåt och grabbar tag i min skrivbordslampa, börjar leta efter var sladden går så hon kan dra ur sladden och ta med sig den.

Ungefär där ruttnade jag och sa att hon absolut inte kan ta min skrivbordslampa som faktiskt är min. Den tillhör liksom inredningen och arbetsredskapen. Säger åt henne att ställa tillbaka min lampa och gå och köpa en egen lampa om det är så fruktansvärt viktigt att ha en lampa precis exakt nu.
Tant blir sur och stormar ut ur receptionen. 🙄
 
Jag får väldigt ofta skäll på jobbet som "elak myndighetsperson".

En av mina favoriter är han som blev otroligt arg på mig för att jag inte kunde godkänna deras avloppsanläggning han byggt utan tillstånd. Den var underdimensionerad och felbyggd. Han hävdade att han träffat tidigare chefen för kontoret på Ica, och han hade ju sagt att det var ok 🙈.
 
Djurskyddsinspektör - Kommunmedborgare ringer in och vill att vi ska fånga räven som regelbundet passerar kommunmedborgarens tomt. Räven drar ju med sig fästingar och hade minsann bajsat under studsmattan också:turd:
Det hjälpte föga att tala om för kommunmedborgaren att om man bosätter sig i villa nära skogen får man leva med att få påhälsning av vilda djur...
 
"Det är maneter i vattnet."

Jobbade som badvakt/vaktmästare på en strand.

Även kvinnan som skrek åt mig för att jag höll på att stänga toalettbyggnaden (5 min efter att jag egentligen skulle slutat). Jag hade hänvisat till den öppna toaletten 100 meter bort, men det var mitt fel att hennes typ femåriga barn skulle kissa på sig för att jag inte höll byggnaden öppen (och därmed skulle varit tvungen att städa om den).
 
Kom på fler, bla den gången housekeeping gick in på ett gästrum och hittade ett "fågelrede" i sängen. Gästen hade alltså samlat ihop allt av handdukar, täcke etc och snurrat samman och lagt i mitten av dubbelsängen så det såg ut som ett fågelrede och toppade det hela med att bajsa i mitten av detta rede 🙆🤦

Eller gästen som sov så hårt när vi försökte väcka hen att vi kallade på securiry som fick klippa upp säkerhetskedjan från dörren så vi kunna komma in och väcka hen. Vi hade ringt flera gånger, knackat på... och stått i dörren och ropat 😂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp