Tog upp mina sommarmorötter idag

Winni

Trådstartare
Allt i mitt trädgårdsland kom upp oerhört sent i år och jag han tröttna på eländet innan det faktist började växa. Rådjuren kalasade sedan på en stor del av blasten och slet upp endel.

För någon vecka sedan provade jag att ta upp ett par och de var riktigt stora och väldigt goda :d Skulle skörda då var det tänkt men annat kom i mellan, som lite snö och sånt +latmasken i mig:angel:

Men idag åkte storstövlarna på och med en mindre modell av kratta/hacka skördade jag riktigt härliga mumsiga morötter. En halv plastkasse ungefär blev det.

Jag trodde de skulle vara förstörda efter flera omgångar av frostnätter blandat med alla dessa regndagar. Är det någon som varit med om något liknande, att morötter kan stå i landet så pass länge och ändå vara superfina? Det är sommarmorötter som skulle vara tidiga alltså, ingen annan sort.

Sv: Tog upp mina sommarmorötter idag

Morötter brukar må bra så länge de sitter i jorden. Frosten är ju bara på ytan så innan tjälen slår i mår morötterna prima. :)

Sv: Tog upp mina sommarmorötter idag

Ja då vet jag det till kommande år, att innan det blir riktig tjäle så kan morötterna gott stå utan att jag ska ha dåligt samvete.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka