Tofsvipor?

Mia_R

Trådstartare
Vad har hänt? Mina älsklingar fattas mig. :(

I vanliga fall brukar det finnas fullt av dem så här års, men i år har jag som mest sett tre stycken och nu är två av dem försvunna. Har ni några tofsvipor hos er?

Tofsvipa.jpg

Sv: Tofsvipor?

Här är det fortfarande bara en stackare, blev lite orolig först när jag inte såg honom. Det brukar finnas massor här och jag blir alltid så glad varje vår när de kommer och oroar mig att de inte ska hitta mat eftersom de är så tidiga, men en svala gör ingen sommar och en tofsvipa gör ingen vår. :(

KL

Här är det heller inte så många som det brukar vara. Men jag har inte riktigt koll på när de brukar komma och har därför tänkt att det kanske är för tidigt än.

1-2 par vid stallet, tror det är 2 par faktiskt :) Bästa vårtecknet med sina roliga läten och luftkonster :love:

Hoppas det bara är hos mig det är glest då, det låter bra att det finns gott om dem på andra platser men jag vill ju ha fler i min närhet! :love:

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
525
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 576
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 953
Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama