V

Vaccan

Jag gör rent lådorna X antal ggr per dag, det blir många små hundbajspåsar med kattpoop.
Det jag undrar är om det finns något smart sätt att hantera dem så jag slipper kuta ned till soptunnorna flera ggr/dag.
Jag prövade att försluta påsarna väl och lägga dem i soppåsen... det funkade INTE :eek: :crazy: luktar päck.
Det finns blöjhinkar för småbarn, kan det vara en ide? att köpa en sådan och lägga påsarna i?

Sv: Toatips.

Jag har en vanlig 10-liters hink med plastlock. Lock finns att köpa bl.a. på Ö & B för runt 10:an.

Sen har jag en vanlig plastpåse däri. Visserligen luktar det apa när man öppnar den. Men så länge locket är på är det doftfritt.

Själva bajet kan du väl spola i toan? Bara den inte är för sandig.

Vi har sån där fin kristallsand (som heter något) och då är det bara att skaka bort alla kristaller sen går det att slänga bajset i toan, kisset sugs upp av kristallerna och lådan är luktfri!

montera en privat stupränna utanför toafönstret, rakt ner i en soptunna.. eller ännu bättre, montera en soptunna utanför fönstret.. då luktar det iallafall inte inomhus :D

En smart grej som inte hörde hit egentligen är att använda gamla brödpåsar att slänga kattskiten i! :) Mkt ekonomiskt! Inte för att hundskitpåsar kostar så mkt men ändå :p

Var på Huv*rösa (tror jag det heter??) igår och såg LitterLocker, inte alls farligt pris på den och jag fastnade direkt för dig, så fort jag har 250 kr över så ska jag garanterat införskaffa en sådan utan att tveka.

Huveröds? Själva LitterLockern är ju helt okej i pris, däremot blir ju påsarna lite dyrare. Jag köper påsar för ungefär 12 kr/månad. LitterLockerns påsar kostar ju för motsvarande period drygt 50-100 kr.

Men jag är också lite inne på att köpa en. Speciellt nu till vintern när man inte vill springa ut efter varje pott-tömning.

Jo men att slippa lukten är inte det värt (refill går på under 100-lappen) dom få extra slantarna då? Speciellt när 1 refill räcker 2 mån ca till 1 katt, och är man snål kan man nog tömma refillpåsen och återanvända den med :crazy:

*står garanterat på min julklappslista tillsammans med en sådan där fontän dom gör rent vatten*

Jo, jag tycker det är värt det.
Fontän har jag redan, den ena använder den, den andra inte. Så jag får ändå ha en vanlig skål stående. Har en CatIt.

Jag har en LitterLocker och rekommenderar den varmast av allt :bow: Det är nog mitt bästa inköp (förutom kissarna själva då). Enkel, luktfri och värd varenda krona! (och jag har ändå fyra katter...)

/snurpe

Jag har också en LitterLocker. Jag köpte en refill och när den tog slut så har jag inte köpt nån ny. :o Hundbajspåsarna kändes mer ekonomiska, men jag kanske övergår till att köpa refiller senare. Tycker de borde säljas i flerpack så man åtminstone kunde få dem LITE billigare.

/Erica

Hittade ett par recensioner av katt- och blöjhinkar och annat användbart på katter.nu, som du kanske vill titta på. Bl.a. fanns tidigare nämnda Litterlocker med.

Liknande trådar

Katthälsa Hur gör ni som har mer än en katt och behöver fodra dessa med olika fodermedel? Jag har två katter, en liten 3,3 kg dam och en herre på...
Svar
8
· Visningar
8 301
Senast: mackan
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 118
Senast: Alexandra_W
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 210
Senast: Babe
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 597
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar