- Svar: 10
- Visningar: 1 220
Ridskolan i Färsta, Sundsvall, utsattes natten mot tisdag för ett något udda inbrott.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror på tjuven. På en ridklubb jag känner till gick de genom väggen med motorsåg förra året så jag antar att sadelkammaren var ordentligt låst och bommad.Alltså det är ingen garderobsdörr de brutit upp. Jag har funderat på en låsbom, med resonemanget att de är för bökiga att bryta upp så man åker vidare.
Vad tror ni? Hur långt kommer man med ett vanligt lås? Eller låsbom.
Fast då måste man ju få arbeta i lugn och ro, plus att det inte gör nåt om man drar igång en motorsåg vid fyratiden på morgonen. (Det här kanske är en egen tråd i sig)Beror på tjuven. På en ridklubb jag känner till gick de genom väggen med motorsåg förra året så jag antar att sadelkammaren var ordentligt låst och bommad.
Du tror inte att de som bröt sig in i @Mirtais stall jobbade ostört?Fast då måste man ju få arbeta i lugn och ro, plus att det inte gör nåt om man drar igång en motorsåg vid fyratiden på morgonen. (Det här kanske är en egen tråd i sig)
Det vet ju inte jag. ?? Vad jag skrev var att om man ska dra igång en motorsåg nattetid så måste det nog vara en förutsättning.Du tror inte att de som bröt sig in i @Mirtais stall jobbade ostört?
Ligger stallet i närheten av din bostad?Det är mitt stall det gäller. Ytterdörren är en aluminiumdörr. Sedan ytterligare en dörr uppbruten och så är låsen till skåpen uppbrutna. Så det har nog gått åt en hel del kraft för att få till det.
Ligger stallet i närheten av din bostad?
Jag säger gäss med en riktigt ilsken gåskarl. Larmar och anfaller utan striktansvar för ägaren.Utan avsikt att strö salt i några sår, snarare riktat till den som funderar på vad man kan göra för att skydda sig - säger jag larm och/eller hund.