Tjocklek på golv

lizzie

Trådstartare
Jag måste byta golvet i min hästtrailer (Reko). Har hittat slitskyddsplywood som är 21 mm tjockt. Funkar det som golv?

Eller behövs det ett tjockare?

/Lizzie

Ume har 18 mm. Slitskydd och det ska vara björk. Det var vad som höll fint i 24 år i min transport, så jag la i samma igen när det var dags för golvbyte.

/AA

jag har 27mm marinplyfa i min kylingekärra ^_^ onödigt tjockt men det är tryggt i alla fall :p.
21 har jag hört att man recomenderar.

Tack för era svar! Verkar vara helt omöjligt att få tag på tjockare än 21 mm här i Örebro. Blev dock rekommenderad slitskyddsplywood av en bygghandlare. Det ska vara starka än motsvarande tjocklek i marinplyfa.

/Lizzie

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
430
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
709
Senast: Cavallo
·
Utrustning Har ev fått tag i en bättre och större transport än den jag har, en Henra Amazon. Bekymret är att väggar och golv behöver bytas. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 133
Senast: true_blue
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar