W
Winx
hejsan! Min ponny har haft tjocka ben/gallor(vet ej vad det är) sedan en vecka tillbaka.
Några hästkunniga tittade på det i fredags, och då tyckte de jag kunde tävla på honom, vilket jag också gjorde.
Han hade gått ett hårt dressyrpass dagen innan.
Ponnyn i fråga är 13 år, UA besiktigad för ca 3 månader sedan.
Jag satt och surfade runt lite på gallor och insåg att de kan få det utav foderbyte.
jag bytte foder i fredags, började med nytt krafft och foderjäst+mineraler. kan detta påverka honom? Hur länge sitter fodergallor i?
I tisdags var benen knappt svullna alls, utan känndes bra. Jag trodde nänmligen innan att det kanske var lymfamgnit(stavning?)
Men efter ett dressyrpass(hyfsat hårt) var det tillbaka igen
Han har bytt stall för ca 3 veckor sedan och då stallats in, innan dess har han gått ute på nätterna, och då ingen svulland.
Nu står han med BOT paddar på nätterna.
Ska snacka med stallägaren imorgon, och se om hon har någon idé.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar!
Sorry för långt och rörigt inlägg.
Några hästkunniga tittade på det i fredags, och då tyckte de jag kunde tävla på honom, vilket jag också gjorde.
Han hade gått ett hårt dressyrpass dagen innan.
Ponnyn i fråga är 13 år, UA besiktigad för ca 3 månader sedan.
Jag satt och surfade runt lite på gallor och insåg att de kan få det utav foderbyte.
jag bytte foder i fredags, började med nytt krafft och foderjäst+mineraler. kan detta påverka honom? Hur länge sitter fodergallor i?
I tisdags var benen knappt svullna alls, utan känndes bra. Jag trodde nänmligen innan att det kanske var lymfamgnit(stavning?)
Men efter ett dressyrpass(hyfsat hårt) var det tillbaka igen
Han har bytt stall för ca 3 veckor sedan och då stallats in, innan dess har han gått ute på nätterna, och då ingen svulland.
Nu står han med BOT paddar på nätterna.
Ska snacka med stallägaren imorgon, och se om hon har någon idé.
Någon som vet vad det kan vara? Tacksam för svar!
Sorry för långt och rörigt inlägg.