Tjock sena?

Susann82

Trådstartare
Råd!
Min häst har en tjock sena(?)
Inte varm. Inte öm. Markerar lite i trav under ridning. Inte i skritt. Inte under longering varken i skritt eller trav.
Vad är det som sitter där? (se bild) Djupa böjsenan? Gaffelbandet?
(Ska undersökas men vill förstå lite före.)
Jag vill bara veta vad det är för "del".

Bifogade filer

• Screenshot_20191005_020841_com.android.gallery3d.webp
    Screenshot_20191005_020841_com.android.gallery3d.webp
    147,6 KB · Visningar: 35
Finns massa bra bilder om du googlar. Jag hoppas att du inte rider på den innan den blivit undersökt av veterinär.

Jag har också kikat på den bilden. Men...så svårt att se vilken ändå.
Jag kan inte se på din bild var exakt svullnaden sitter. Behöver ju inte alls vara en sena heller. Som sagt, svårt att se på din bild. Kan vara vad som helst. Låt en veterinär titta på den.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 135
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 114
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 531
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Mata småfåglarna
  • Skällande hundar