Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag säljer ingen katt under 1000:- om den inte hamnar hos en familjemedlem. Jag hade gärna tagit 3000:- som är rekomenderat men det är för mig viktigare att dom hamnar i bra hem än att jag får pengar för dem. Och 1000:- räcker för att folk ska vara seriösa med djuret.
Men när det gäller katter finns fortfarande möjligheten
och den utnyttjar jag för mian djurs skull
Just detta tycker jag är fel. Vi bör inte domesticera djuren. Vi har ansvar för dem, i den mån de tillåter oss ha. Men vi har ingen som helst makt över dem! De är fria varelser precis som vi.Husdjur är ett djur som av människan domectiserats, som lever med oss och som vi har det totala ansvaret över.
Och jag måste säga detsamma. Jag kan inte förstå hur man kan påstå sig älska djuren och ta dm till fånga, hindra dem från att leva som de vill och dessutom hindra dem från att fortplanta sig vilket är ett av de starkaste behoven hos de flesta varelser....men jag kan inte förstå hur någon som påstår sig älska djur kan tänka sig att göra så här mot sin katt, och mot hela sveriges kattbestånd genom att bidra till att de behandlas som slit och släng.
Tror du själv att situationen kommer att förändras om okastrerade katter tillåts ränna runt och tillverka ungar helt utan plan?
Avel?? Jag har aldrig nämnt ordet avel. Jag kallar det seriös fortplantning på allra högsta nivå. Så som naturen bestämt att det ska vara. Avel är ett ord som ofta klingar illa i mian öron. För avel har skapat en hel del dåliga saker också. det har i många fall försämrat djurets möjlighet att vara ett djur. Det har bidragit till domesticeringö. Tycker du att det är en bra sak?Anser du det själv vara seriös avel?
Katt, hund eller häst, ingen skillnad.
.
Avel?? Jag har aldrig nämnt ordet avel. Jag kallar det seriös fortplantning på allra högsta nivå. Så som naturen bestämt att det ska vara. Avel är ett ord som ofta klingar illa i mian öron. För avel har skapat en hel del dåliga saker också. det har i många fall försämrat djurets möjlighet att vara ett djur. Det har bidragit till domesticeringö. Tycker du att det är en bra sak?
Inför en lag som förbjuder okastrerade och omärkta katter från att gå ute säger jag bara! Det räcker med de som finns. 100 000 i Stockholm bara om jag inte minns fel.