tjock och visa hund.

D

diartistakasha

Kan man vara det....altså gravid tjock:D
Nästa utställning är visserligen bara om nån månad men om jag tänker växa i den här takten så lär jag ju se mycket gravid ut om en månad. Tror ni dommarn har lite överseende med att det inte blir så graciöst? Eller ska jag försöka få killen att böja träna lite med jyckan så att han kan göra det i stället. Det är bara lite hopplöst med honom för hon har inte jätte mycket respekt för honom utan vill mäst busa med honom (och ja han busar alltid tillbaks för "hon är ju så söt")

Just nu önskar jag att jag hade en vavva eller nåt annat kortbent så jag slapp springa så förbaskat!;)

Sv: tjock och visa hund.

Orkar du hålla takten så är det ju inga problem, men om du inte får fram rörelserna i rätt tempo får ju domaren svårare att bedöma dom i alla fall.

I övrigt har jag aldrig märkt av att dom brytt sig om gravidmagar.

Klart du kan visa hunden fast du är gravid !!!

Lycka till med både utställning och bäbbemagen !!:banana:

Känner inte DU dig bekväm finns ju risken att din hund inte visar sig till sin fulla rätt. Kan ju vara dumt att slänga pengar i sjön liksom..;)

Finns det ingen du känner som är van handler? Uppfödare? Kullsyskon? Kompisar? Leta runt!

I vilket fall- Lycka till!:)

Gilly

Om du själv känner att du kan visa hunden så go for it, annars kanske försöka lösa det med annan handler... Har du ett speciellt utställningskoppel kanske du kan låta killen träna hunden med det på, och då under strikta order att INTE leka. Då kanske hunden kan förknippa det kopplet med att det inte är någon idé att försöka busa runt. :idea: (på samma sätt som många hundar förknippar utställningskoppel med att de är extra fina)

Magar har jag inte stött på någon domare som bryr sig om öht

Inga problem..
Jag ställde i Nyköping en gång för herrans många år sen,i 9e månaden,med viktuppgång på 33 kg..
En vecka senare fick jag en grabb!

Men det känner du nästan bäst själv,om du tror att du orkar springa i ringen! Men det är ingen fara för graviditeten,om den är normal!

Åh, det är många som är överviktiga (för att inte säga feta) som visar hund. Domaren tittar ju inte på handlern, utan på hunden. Fast...det är nog vanligare med tjocka handlers än med gravida. :D

Åh, det är många som är överviktiga (för att inte säga feta) som visar hund. Domaren tittar ju inte på handlern, utan på hunden. Fast...det är nog vanligare med tjocka handlers än med gravida. :D

Men inom "min" ras var det iaf så förr i tiden att vissa handlers klädde sig i kort kjol osv när en viss domare dömde, de visste nämligen att just den domaren hade "förmågan" att sätta hundar visade av sådan handler högt på placeringslistan... :angel:

"Jaha, är det XXXX som dömer där, då är det bäst att damma av kjolen igen"... :cool: (nej, jag utnyttjade aldrig det knepet, jag var alldeles för ung på den tiden, inte ens myndig ;))

Det används fortfarande.. Hörde det senast om en domare för någon månad sen. Han placerar tydligen gärna hundar främst, med handlers som har korta kjolar och urringat..

Riktigt uselt att det är så dålig koll på domarna faktiskt.

Det används fortfarande.. Hörde det senast om en domare för någon månad sen. Han placerar tydligen gärna hundar främst, med handlers som har korta kjolar och urringat..

Riktigt uselt att det är så dålig koll på domarna faktiskt.

Kanske är dags att införa uniform på utställningar, alla lika klädda...

Eller en helt ny klass, handlerbedömning.:D

Kanske är dags att införa uniform på utställningar, alla lika klädda...

Eller en helt ny klass, handlerbedömning.:D

Eller i samband med veterinärkontrollen kontrolleras alla handlers kläder..:idea:;)

Nej, men det är synd att det ska vara så. Vart har kollen på domarna tagit vägen?

Gilly

Jag har idag visat briard - lååånga ben... I slutet av vecka 29 befinner jag mig och visst är det tydligt att man har mage.

Det gick jättefint och som alla andra har sagt, så länge du själv orkar springa och kan visa hunden på ett bra sätt så skiter väl domaren i om du har blått hår, har en arm eller gravid mage.

Lyckligtvis är det ju hunden som bedöms och inte man själv! ;)

tack alla för alla svar! Förhoppningsvis så är väl dommaren där för att titta på hunden men jag funderade främst på om det kommer se vansinnigt roligt ut med mig springadendess så att det tar fokos från min lilla jycke:D

Jag ska nog köra hård träning med min kille ifall jag känner att jag inte orkare kuta i bastuvärmen med vovvan. För att ha som buck up liksom. Men jag ska nog försöka in i det sissta själv i alla fall. Är ju så för baskat kul.

Kan ju komma med gravid mage och kort kjol, så får dommarn nåt att fundera på ;)

tack alla för alla svar! Förhoppningsvis så är väl dommaren där för att titta på hunden men jag funderade främst på om det kommer se vansinnigt roligt ut med mig springadendess så att det tar fokos från min lilla jycke:D

Jag ska nog köra hård träning med min kille ifall jag känner att jag inte orkare kuta i bastuvärmen med vovvan. För att ha som buck up liksom. Men jag ska nog försöka in i det sissta själv i alla fall. Är ju så för baskat kul.

Kan ju komma med gravid mage och kort kjol, så får dommarn nåt att fundera på ;)

...och minimal top också kanske, för att verkligen visa mesta möjliga hud. :D

Jag har gjort det, fast då hade jag terrierna och de finska lapphundarna och inga springa 320 km/h-jämthundar ;)

Det är ju synd att jag ska ha en grand danois som behöver ordentligt med fart för att hålla traven. Blir ju nästan utpumpad att springa i ringen med henne i vanliga fall... :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka