Tjock i benen?

S

Skuggis

Min häst va svullen i ena benet för ca 2 veckor sen, efter att svullnaden försvunnit har benet varit tjockt men inte alls varm. Nu på morronen när jag kom va båda bakbenen också tjocka. Vad kan det va och hur får jag bort det? Det försvinner nästan alltid efter att jag ridit men är tillbaka dagen efter.
Så snälla hjälp (aa)

Sv: Tjock i benen?

tycker det låter som gallor, lite liniment brukar hjälpa. håll bara koll så hästen inte visar någon hälta, har haft flera hästar med gallor men som sagt prova m lite liniment.

Säkert ingen fara med benen!
Hur gammal är din häst?
Min polle var "alltid" svullen i bakbenen på morgonen då han stod inne för länge i boxen. Var ute mellan ca 08.00-16.00.
Nu har han varit ute mellan ca 09.00-21.00 i ett par år och inga problem med svullna bakben.

Som du oxå nämner försvinner svullnaden när hästen får röra på sig!

Har du bytt foder?

Ibland svullnar dom upp i benen vid foderbyte.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Fazeem
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 798
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka