Tjock häst

E

__eve_

Jag har en jätte tjock häst jag vet inte vad jag ska göra. jusst nu går hon på bete men problemet är att hon ätter jätte mycket. Och får att jag ska få tag i min andra häst så måste jag har foder med mig och det slukar hon med. Vad ska jag göra hjälp mig snälla.

Sv: Tjock häst

Ta bort den tjocka hästen från betet eller prova med "munkorg". Det är väldigt ohälsosamt för en häst att bli fet. Kan du motionera "tjockisen" mer?

Sv: Tjock häst

Med 2 glupska och lättfödda hästar så blev jag tvungen att vara hård i sommar. Dom fick helt enkelt inte gå på något bete alls. Betade dom lite för hand när vi ridit och det är tyvärr det enda tips jag kan ge dig oxå....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023