Tjihoooo!! Ultraljud idag!

Freyja_bus

Trådstartare
Startar en helt onödig tråd bara för att jag är så glad! Vi har varit på rutin UL idag och fick se vår lilla tjej! Självklart är det inte 100% säkert att det är en flicka, men man såg verkligen hur tydligt som helst eftersom hon låg med rumpan upp och benen ner!

Hon är 17 cm lång, hade druckit lite frukost, körde morgongympa som bara den och hade helt fantastiskt fina och hela kroppsdelar :D Det var verkligen underbart att se!

Min moderkaka var i bakvägg vilket förklarar att jag känt fosterrörelser och sparkar så tidigt. Jag känner av henne flera gånger varje dag och det är underbart!

Vi blev flyttade från den 14 jan till den 19 jan, så jag är alltså i v 18 nu och inte i v 19 (enligt UL). Tycker att det känns skönt eftersom jag har min sista examination runt den 12 januari... Men vi får väl se när hon behagar titta ut, det är ju trots allt hon som bestämmer det!

//Julia

Sv: Tjihoooo!! Ultraljud idag!

Dom kommer ikväll. Ska fota med mammas kamera, den är bättre än min. Jag har ju ingen scanner...

Ja, det är helt otroligt att man kan få se sin lilla bebis inne i magen! Det är ju faktiskt en liten människa! Jag blev alldeles tårögd själv när jag såg den sprattla, sträcka på sig och gäspa =) Tänk att det är vår lilla dotter! Helt galet! :love:

Jag svävar på moln idag!

Va häftigt, jag var också på mitt rutin-UL igår, så vi ligger ganska lika, fast jag är beräknad till 11 januari. Vi ska ha en pojke, det var väldigt tydligt. Men visst var det hur coolt som helst!!!! Jag fattar inte hur det funkar alltså, att man kan se hjärtat liksom. Va häftigt att du redan känner fosterrörelser, jag känner ingenting ännu.

Ja jag tyckte det var hur häftigt som helst att man kunde se så mycket! Vi såg ju allting. Ryggrad, stora kroppspulsådern, lårben, "underben", överarmar, underarmar, hjärtat (och de olika kammrarna!), magsäcken, njurar, fötter, tår, händer, fingrar, näsa, ögon, mun, revben, navelsträng, hjärnan... ja, you name it! Det var verkligen läckert!

Hur stor var er bebis? Jag har googlat runt lite och det står så olika om hur stor bebisen "ska" vara i de olika veckorna. På gravid.se står det t ex att barnet är mellan 12,5-14 cm i v 18, och vår lilla tjej är ju 17 cm. Men det kanske är olika hur man mäter (huvud till rumpa eller huvud till fötter). Vår bebis är iaf 17 cm från huvud till rumpa.

//Julia

Vad fint :love: Tycker inte alls bilderna blev suddiga när du fotade dem.

Rasmus låg helt stilla när jag gjorde UL, han hickade lite och drack lite fostervatten sen sov han vidare eller försöke gömma sig!

Jag kommer inte skaffa syskon först jag sålt min häst. Men kan redan nu sitta vid matbordet och äta, sen bara börja störttjuta och sambon frågar vad det är.

"Tänk när vi skaffar nästa barn och får se den vid ultraljudet, eller när jag får upp den på mitt bröst och hör den skrika" *buhuhu* höga snyftningar.

Sambon (och Rasmus) ser ut som 2 st frågetecken och undrar nog båda två vad de är för tokig tant som bor i deras hus ;)

Åh, så roligt!

Det är verkligen häftigt att se dom på ett UL!

Sa barnmorskan/läkaren att det var en tjej och pekade de ut för dig hur man kunde se det?

Ja, vi frågade om hon kunde titta och då gjorde hon det. Hon visade blygdbenen/blygdläpparna och "springan" (som hon själv kallade det). Det syntes väldigt tydligt, så jag blir mkt förvånad om det tittar ut en pojke i januari!

Jag med! Jag har varit helt bombsäker =)

Med dig är jag dock lite osäker, trodde tjej i början men nu börjar det nog luta åt att det blir en pojke! Snart får vi veta! :banana:

Första veckorna jag fick veta att jag var gravid var jag helt säker på att jag skulle få en tjej. Sen har jag varit hundra på en kille hela graviditeten. Nu är jag lite kluven igen. Haha, men jag tror nog fortfarande jag får en liten kille :)

Har ni börjat fundera på namn än? :)

Ja, vi har några på lager.

Pojknamn tycker jag har varit svårast, men nu vågar jag lägga de tankarna åt sidan. OM det mot förmodan skulle titta ut en pojke i januari så har vi funderat på Jonatan, Alexander och Oliver.

Tjejnamn finns många fina. Tyvärr har jag och min kära man inte riktigt samma smak när det gäller dessa! Vi har dock Vilma som en klar favorit hittills. Andra namn som jag tycker om är Emilia, Elsa, Alice, Elisa, My, Freja, Alva och Ebba. Micke tycker om Ida och Fanny.

Sen finns det ju massa fina namn som redan är "upptagna" på nära håll som t ex Anton, Jesper, Markus, Stella och Ellinor.

Vad funderar ni på?

Ja pojknamn är svåra. Fast jag har hela tiden varit så inne på att vi får en kille så jag har mest funderat på killnamn faktiskt.
Man hinner ändra sig många gånger under tiden också. Ni hade många fina namn på lager :)

Hehe, gillar din killes flicknamnförslag. Jag heter Ida och min bästa kompis heter Fanny :p

Som det känns nu har vi Tuva om det blir en flicka och Ludvig om det blir en kille.

Ludvig är fint!

Jag gillar också Ida men har en barndomsvän som heter det, så det känns inte helt rätt. Fanny är jag inte så förtjust i (har dock inte träffat så många Fannysar) bara för att det är ett "Y-namn". Jag gillar oftast inte namn som slutar på y, med undantag för My =)

Men vi får väl se vad det blir, det ger sig nog så småningom!

Åhh!
Vad roligt!!!

Jag vill oxå på UL!! (bara två veckor kvar, bara två veckor kvar. *mantra*)

Här hemma är vi dock oense om hurvida vi vill ta reda på könet på Detet! (*hoppas hoppas hoppas Den ligger med ryggen mot* ;) )

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Januari -08 1/1 - vindvissla - första barnet Sam kom 10e jan 05.18 5/1 - Hera- Första barnet Blev en liten flicka 27/12 4/1 - Valborg...
30 31 32
Svar
632
· Visningar
51 451
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng