Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

MissFideli

Trådstartare
Det har sina fördelar att bo nära vattnet. Och sina nackdelar. Tjejerna har skaffat en ny polare, polaren är inte polare med tjejerna men har inte så stort val när den väljer att hoppa in på min uteplats. Just nu är det petkalas, det är spännande och läskigt på samma gång. Abbie petar på den, och blir livrädd och "puffar" (aldrig hört detta ljud från henne) men kan inte låta bli att peta och nosa lite till.

Kan den vara farlig för flickorna? Tror inte dom tar en tugga eller liknande, den är så pass stor. Men det är andra gången den är här på en vecka så troligen så är vi grannar.

31328241.jpg
 
Sv: Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

ja paddor är giftiga, kanske därför "herrn" är så kaxig?
Googla o kolla på wiki, börjar töserna skumma runt munnen vet du vart du ska åka..

Så bästa jag kommer på, släpp ut kompis på lämplig plats långt bort från er.
 
Sv: Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

Paddor är tydligen fridlysta, får jag flytta på den hur som helst?
 
Sv: Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

Jag bor inte i stan ju. Bor i en skogsdunge. När jag ringde "min" vaktmästare så svarade hans vikarie under sommaren. Frågade hur jag skulle göra med alla myror, dom kom upp i sängen. "Ja, men så är det när man bor på landet".
Men som sagt, om jag köper rabattkant (inte så dyrt) och sätter mot rabatterna så kanske den inte kommer över. Lämnar fritt utåt gräsmattan då det är däråt jag utökar nätet när jag har möjlighet.
 
Sv: Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

Vår katt spydde rätt bra efter att ha fått tag på vattensalamandern som min bror hade i ett terrarium. Bet inte i ödlan, men nafsade säkert när han fiskade upp och slängde den på golvet.

Skulle tro att paddor också är giftiga, men hur mycket vet jag inte.
 
Sv: Tjejerna har skaffat ny polare. Farligt?

Vår katt spydde rätt bra efter att ha fått tag på vattensalamandern som min bror hade i ett terrarium. Bet inte i ödlan, men nafsade säkert när han fiskade upp och slängde den på golvet.

Skulle tro att paddor också är giftiga, men hur mycket vet jag inte.

Tydligen är dom "inte mer" giftiga än att dom irriterar slemhinnorna och att djuret skumma och spyr. Kommer den tillbaka har jag kommit på den (enligt mig :angel: ) briljanta idéen att sätta ett mer finmaskigt nät 2-3 dm upp på kompostgallret. Då kan inte paddan ta sig in på min uteplats, och det påverkar inte nätets flexibilitet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp