Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns jordborr att hyra..Nu vet jag inte hur långt norr ut du bor men jag har slagit ner stolpar när marken blivit betong. Man spettar som fan några cm ner och sen är marken mjuk och fin. Det är lite mer jobb än vanligt men än så länge har inte tjälen gått så djupt att det blir ett stort problem, iallafall inte här i Värmland
Fast ska man ha ner 5-6 stolp så är det betydligt enklare att spetta än att krånga med att hyra en borr, om nu inte tjälken är djup förståss.Finns jordborr att hyra..
Om du ska ha ned trästolp alltså.
Är det plaststolp som ska ned lär en vanlig betongborr räcka.
Låter väldigt tidskrävandeElda en brasa över där det skall bli hål.
Mycket möjligt.Fast ska man ha ner 5-6 stolp så är det betydligt enklare att spetta än att krånga med att hyra en borr, om nu inte tjälken är djup förståss.
Ja i somras hade jag tänkt slå ner ett antal stolpar men det slutade med att det bara blev de två nödvändigaste (avbrutna och hörde till inhängnaden av bromsfällan). Det var vidrigt och hålen blev inte så djupa som de borde men efter myckket tandagnisslan så stod de ialalfall på plats.?Mycket möjligt.
Jag tänkte bara upplysa om det som ett alternativ.
Det beror ju på var i landet man bor och hur torr marken är också. Eller hur länge det hunnit vara kallt.
När vi skulle stolpa efter en relativt torr höst när det inte ens var tjäle än så var det så hårt att vi behövde borra ändå. Men det var väl 20-30 stolp så spetta testade vi nog bara med en stolp eller så.