Tja, vad ska man tänka om det här.......

Sv: Tja, vad ska man tänka om det här.......

Usch!
Jag skulle faktiskt utan större pardon avliva en valp som föddes med såpass grava missbildningar. Detsamma gäller de flesta av hundarna som deltar i sådana där tävlingar, med extrema bettfel, tungor de inte kan dra in... ögon som saknas.... you name it.

Har inte djurräddningscenter annat att lägga energi på än att "rädda" gravt missbildade hundar. Jag hade avlivat den på stört och tagit in en annan hund med bättre förutsättningar. Intressant att den nya ägaren hyllas som en hjälte i kommentarerna :crazy:

Amen.
De är rätt duktiga på sådant där både i amerika och GB. "Till varje pris" är inte alltid rättvist mot djuren.

Definiera gravt missbildad. Halvblind och ett kraftigt bettfel. Knappast något folk i allmänhet avlivar sina hundar för. Vissa raser ska ju se missbildade ut och ha bettfel för att vara rastypiska...

Hunden är ful som stryk, men funkar den och mår bra ser jag inte problemet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
648
Senast: KesoNeso
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 020
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 085
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka