Tittig och spänd...

Maira

Trådstartare
...häst vid uteritter.

Jag har sökt i forumet, men har inte hittat något bra svar;

Kan munkpeppar fungera? Ser mest att det använts till brunstiga ston i de trådar jag läst.

Finns det något annat preparat ni testat som varit bra, typ Placid, Equi-Calm osv?

Sv: Tittig och spänd...

Är hästen i fråga lugn när du går ut och går med den?
Litar den på dig?
Har du haft den länge?
Träna förtroende övningar och lederaskap i första hand istället för lugnande preparat.
Det finns ofta en anledning till att hästen blir stressad.

Lycka till!

Är hästen i fråga lugn när du går ut och går med den?
Litar den på dig?
Har du haft den länge?
Träna förtroende övningar och lederaskap i första hand istället för lugnande preparat.
Det finns ofta en anledning till att hästen blir stressad.

Lycka till!

Det handlar inte om det i det här fallet. Jag har haft hästen i sexton år, sen han föddes. Det är en fullblodskorsning, med en del nerver och temperament.

Så vi känner varann väl. Han vet vem som bestämmer, även om han helst inte vill erkänna det. :D

Han är en typisk ledarhäst, som alltid ska ha koll. I ridhus och på bana slappnar han av på ett helt annat sätt.

PS. Det är hästen på min avatar.

Kan bara uttala mej om Placid,använt det i 2 fall och då har det fungerat bra.De blev lite "lugnare" i huvudet men framåtbjudningen påverkades inte.

nix munkpeppar är en hormonregulerande ört, den har ingen inverkan på nerver.... du kan ge kamomill, valeriana eller järnört, samt magnesium. och bachs mimulus blomstermedel.

Aha! :D
Nu när man vet förutsättningarna blir det enklare.
De finns något som alyose och svenne lindblom säljer med kamomill, det brukar funka fint. :)
testat bomull i öronen? ;)

Jag hade sån tur att det fanns en återförsäljare i närheten där jag bor.Kolla på företagets hemsida och se om det finns ngn i närheten av dej.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 478
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 012
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 085
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar