Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Glömde skriva att det var rikligt av vitlök i såsen med. Känns idag trots flera tandborstningar sedan dess.Ikväll gjorde jag ungsgrillade kycklingklubbor med panerad och airfryad färsk broccoli. Till det också en sås med grekisk yoghurt, feta, citron, färsk persilja, vitlökspeppar och örtsalt.
Supergott!
Fick mazarin med mandelmassa till efterrätt.
Sambo köpte av ett lokalt bageri i en liten by han var förbi. Det är jättegulligt med en bod där bageriet ställer fram nybakt, åker därifrån och man betalar själv i en burk. Så fint att det funkar!
Mazarinen var magisk. Mkt högre än normalt och full med god mandelmassa.
På tal om ”barnmat” gjorde sambon korvstroganoff här om dagen. Det var så kul att han som annars gillar rätt annorlunda mat tyckte ”Det smakar skolmat. Jättegott!”
Skolmat är ju annars kanske inte en kvalitetsstämpel.
Igår gjorde jag en väldigt god chili con carne. Det blev ett berg mat. Så jag har goda rester att äta nu i veckan när sambo är borta.
Hade dock kycklinglår-filéer som behövde lagas idag. Så idag gjorde jag en tikka masala på dem. Åts med ris och vitlöks-naan. Så gott!
Magic on a plate.Rosmarindoftande Lammfärsbiffar, rödvinssky, fluffigt vitlökssmör med spenat o citron, rotsaker i ugn toppat med lite persilja. Matlagning startar strax.
ubblar, jag har en 1.6kg klump fläskkarré i frysen som jag idiotiskt nog inte skivade innan jag hivade in den. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den (1 person + katt). Känns inte fräscht att frysa om, men funderar på hur jag ska tillaga det så jag inte behöver slänga hälften.