Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åh! Egen bostongurka.Plötsliga gatukökscravings lösta på hemmaplan: köttbullar på nötfärs smaksatta med rivet äpple och senap, potatismos uppblandad med salladslök samt hemgjord bostongurka, lingonsylt och rostad lök.
Men åh! Egen bostongurka.
Har du recept på det?
Tack!Jag googlar ju runt ganska hejvilt när jag ska göra något nytt, så ofta har jag problem att i efterhand riktigt minnas vilken av receptvarianterna jag fastnade för till sist. Men den här ser rätt bekant ut, tror jag gick efter detta (och adderade lite extra chili pga gillar och har gott om): https://receptfavoriter.se/recept/bostongurka.html
I kvall avslutade vi en dag med rekrytering pa var stad's UFO festival (weird ar vad man ar nar man bor har i nord vastra Oregon sa naturligtvis har vi en UFO festival) pa var favorit restaurang i sta'n. De serverar namligen poutine ... Canada's national ratt... SA gott. Vi ater dar atminstone en gang i manaden, och alltid poutine SA gott.
Visa bifogad fil 77384
Nej, de hade inget intresse alls av att kora skolbuss. Imagine that?
Men åh, jag vill också ha en UFO-festival! Det borde ju vara en självklarhet för Ängelholms kommun att arrangera en sådan, om de inte tänkte så snävt och begränsat.
https://sv.wikipedia.org/wiki/UFO-monumentet_i_Ängelholm
Poutine, mer tveksam - men har aldrig smakat så det kanske är godare än beskrivningen antyder?
Hade tänk lata mig och äta ngt väldigt snabbt ikväll. Men insåg att jättelådan med kyckling-filéer jag köpt gick ut idag. Så totalt utan inspiration och plan blev det en gräddig kycklingpasta. Hade gul lök, vitlök, grädde, oliver, kapris, fond "Brynt charlottenlök", kryddor, balsamico etc i såsen. Blev helt ok!
ÄLSKAR vår!Är förmodligen sist på pucken norr om antarktis, men har införskaffat mig "ännu en onödig maskin" trodde jag, men inser att jag istället skaffat mig en livsviktig maskin som kan vara lika revolutionerande för mänskligheten som microvågsugnen en gång blev - en airfryer Har senaste dagarna airfryat allt som kommit i mina händer typ - fantastisk maskin!
Kan man någonsin sluta äta airfryad parmesanrostad blomkål? Kommer jag någonsin kunna äta annat än airfryade egna chips? Hur mycket airfryade mozzarellasticks och chilicheese får man äta per dygn Kommer man någonsin igen använda varmluftsugnen på spisen igen? *smeker airfryern*ÄLSKAR vår!
Nej och nej och till infinity är mitt svar på det.Kan man någonsin sluta äta airfryad parmesanrostad blomkål? Kommer jag någonsin kunna äta annat än airfryade egna chips? Hur mycket airfryade mozzarellasticks och chilicheese får man äta per dygn Kommer man någonsin igen använda varmluftsugnen på spisen igen? *smeker airfryern*