Ja, självklart inlagd! /team pickled
Jag är med du, go Team Pickled
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, självklart inlagd! /team pickled
Eh, ja, ungefär tre världsdelar och ett okänt antal kulturella traditioner kommer att vara samlade runt bordet. Alla fem modersmålen.
Så jag gör som jag tycker. Tänker sill, lax, sparris och ägg som tema. Inte så radikalt, men gott.
Dags att ladda för påsk, hörni!
Min ömme FADER fyller 83 på Långfredagen och jag ska laga påskbuffé till oss 8 närmaste. Ja, jag har väl nämnt att allting i min ÄLSKADE FAMILJ firas genom att jag lagar något?
Desserten är klar: påskgodis!
Vad ska ni i övrigt äta i påsk?
Konstigt. Texten går inte att läsa.Picklade ägg, picklad lax, picklad västerbottenspaj och picklad sill!
Och sparris. Picklad och nyskördad.
Vilken text?Konstigt. Texten går inte att läsa.
Konstigt. Texten går inte att läsa.
Vilken text?
Trött och sur. Fyndade tortellini, pesto från igår och sparris i kylen. Surt rödvin från Privata Klubben, fast på spanska.
2€ från Club Privado. Svärfars vardagsvin. Passar när smaklökarna redan är avtrubbade av lunch- och eftermiddagsvinet, vilket inte var fallet.Surt rödvin är grejer det.
2€ från Club Privado. Svärfars vardagsvin. Passar när smaklökarna redan är avtrubbade av lunch- och eftermiddagsvinet, vilket inte var fallet.
Nej. Club Privado. Inte för vem som helst. Svärfar prenumererar, lådvis.Låter smärtsamt och inget jag prövat.
Jag funderar på att äta betor och ev röding eller lax med ramslöksaioli, fast det bygger lite på att fadern lagar matenVad ska ni i övrigt äta i påsk?
Hm! Vad är purjolöksmajonnäs närmare bestämt?Jag funderar på att äta betor och ev röding eller lax med ramslöksaioli, fast det bygger lite på att fadern lagar maten
Annars är jag mycket inne på att äta purjolöksmajonäs, oklart vad som ska vara till - men det är så väldigt gott och grönt och vårigt!
Creme fraiche med chili?Hm! Vad är purjolöksmajonnäs närmare bestämt?
Picklad créme fraiche om jag får be!Creme fraiche med chili?
https://alltommat.se/recept/lattrimmad-torsk-med-rotselleri-rodkal-och-chablis-sas/Hm! Vad är purjolöksmajonnäs närmare bestämt?