Titta vad fin Linus har blivit! *bildtråd*

Luna10

Trådstartare
Måste bara visa hur fin vår "lilla" hittekatt Linus har blivit.

Här har han varit hos oss i en dag, mager och eländig, ca 6-7 veckor gammal
kattunge2.jpg

..och så här ser han ut idag, 4,5 månad och ca 3 kg tung;).:love:

liggerisngen.jpg

fnster1.jpg

"vilda blicken" :D
fnster4.jpg

Sv: Titta vad fin Linus har blivit! *bildtråd*

:D Tack tack!!

Är det förresten nån som har nån idé om vilken ögonfärg han kan tänkas få?
Ögonen är fortfarande blå, med lite lite bruna strimmor i. Vilken ögonfärg brukar "höra till" den pälsfärgen?

bärnstensögon!

Ja, det är ungefär den färgen på strimmorna.
Men hur länge tar det innnan de har fått vuxenfärg? Andra katter jag har haft har haft ögonfärgen "färdig" vid 12-13 veckor?:confused:

Jättefin verkligen. Fick hem en liten kissunge idag som de skulle skjuta annars. Helt svart med lite vitt på magen. Jättesöt tycker i alla fall jag :love:. Hon är c:a 7-8 veckor tror vi så hon blir nog trygg och stabil om hon vara inne hos oss några veckor och vänja sig vid människor. Blir så irriterad, förbannad och ledsen:cry: på alla som bara låter sina katter springa vind för våg utan att ta hand om dem. Dags att ge katten en bättre status, de är de verkligen värda. Har tre små vildingar nu från och med idag. En kastrerad hankatt en steriliserad honkatt och så nu den här lilla kissen som vi tror är en honkatt. :angel:

Jättefin kisse! Härligt att han repat sig så fint :)

Till alla:
Ja, hälsan är det inget fel på! Han far omkring som ett yrväder, dock har han respekt för vår gamla hona (5 år), så när hon är inne är han lugnare.:D

Enda problemet är att han inte vill gå ut:crazy:. När det fortfarande var varmt väder försökte vi vänja honom, bar ut honom och var med hela tiden, men han lägger sig bara platt på marken och trycker eller smiter in under en buske och ligger där tills man hämtar honom...

Man måste gå nerför en trappa för att komma till ytterdörren i vårt hus, han har inte en enda gång gått nerför den trappan för egen maskin.

Kan han ha fått något trauma av att bli lämnad som liten (vi hittade ju honom ute)?:(

Tänkte vänta till våren när han blivit större, om han kanske har lust att gå ut då.
Vår gamla katt går ut och in som hon vill, så det är ju inte så att han inte har sett att man kan göra det.
Tips?

Åh så vacker!!!! :love:

Tänkte på det du skrev med att han inte vill gå ut... Jag har en katt som inte heller vill det. Övriga 3 katter i det hemmet (hon bor hos mina föräldrar) går ut när de vill, men hon vill helt enkelt inte. Jag tog hem henne från en bondgård där hon levt ett hårt uteliv i 4 år och jag tror helt enkelt att hon fick nog! Nu har hon varit innekatt av eget val i 4 års tid och hon kan sitta i dörröppningen om sommaren när de har dörrarna öppna och bara titta, hon vill inte gå ut.

Så vill inte Linus, så låt honom slippa.
Det kan nog mkt väl vara så att han bara har hemska erfarenheter av utelivet och hellre är inne i tryggheten, värmen och med er :love:

Det är väl ungefär dom funderingarna jag har haft....

Vill han inte gå ut så slipper han naturligtvis, jag tvingar ingen. Det kommer ju förstås att krävas lite mer insatser vad gäller kattlåda (vår gamla katt använder den bara i yttersta nödfall, hon håller sig helst tills hon släpps ut), klösbräda o.s.v.

Men det är ju bara detaljer, det är det värt.
Linus är nog den mysigaste, keligaste katt jag nånsin träffat på.:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 833
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 475
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar