Titta på kattutställning

Folshult

Trådstartare
Jag tänkte köra och kolla på kattutställning.

Men då jag inte orkar så länge (är sjuk) skulle jag vilja ha tips på när det är bäst att vara där. När ser man mest? Eller håller bedömningar på kontinuerligt? Vad behöver man tänka på? Ska man ha nåt med sig?

"Min" ras/färg ska bedömmas sent vad jag förstår på listan på utställningsföreningens hemsida. Eller sker allt inte i den ordningen som det står på "dagslistan"? Förresten finns birma med på flera olika ställen och ska tydligen bedömas av flera domare. Under två dagar.

Förlåt om detta verkar självklart men sist jag var på kattutställning var 1992... Fast då blev "min" (fd alltså) katt utsedd till "peoples choise"!!! :love: Och domaren ritade ett hjärta på bedöningssedeln! Fast jag tror han blev sist. :angel: Det var lynnet hon gillade! :p
 
Sv: Titta på kattutställning

Bedömningarna pågår fortlöpande från 9-10 på morgonen. Det brukar mattas av mot eftermiddagen så jag skulle rekommendera att du åker dit på förmiddagen/mitt på dagen. Vart på listan en ras står behöver inte säga någonting om när rasen kommer dömas. Allt hänger på antalet katter som ska bedömas innan (det kan vara flera katter som inte dyker upp till utställningen) och hur snabb domaren är.

Det kan vara bra att ha med sig en liten pall/tältstol eller liknande då sittplatser brukar vara en bristvara. Lite pengar om du skulle hitta något roligt att köpa i en monter kanske?
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: escodobe
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 583
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Min sista kvarvarande seniorkisse åker förmodligen till katternas himmel efter veterinärkoll på onsdag :cry: . (finns ingen anledning...
Svar
10
· Visningar
1 453
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp