J

Join_me_

hur kan man man leka med sin häst och lära den triks utan att ge den en massa godis?
gärna föslag på lekar och triks man kan börja med.....
 
Sv: tips....

Jag kan ge dej massor med tips, men jag använder godis. Men du har ju säkert kommit på ett annat sätt att belöna då hästen gör rätt.

Det fick en trick tråd under grundutbildning. Sök på: Konster och trick. Där kan du få massa tips om trick!

Sen finns det ju mkt annat man kan träna på.
Löslongering, få hästen att backa då du står en bit bakom, få den att flytta baken/framdelen då du står en bit ifrån. Eller side pass away, som NNT´s övning heter. Den ska flytta sej i sidled ifrån dej. Sen att den flyttar sej i sid led mot dej. Stå stilla på kommando, inkallning...inkallnig med stopp..mm...
Ja det finns hur mkt som helst!!!
:banana:
Mvh Mallan
 
Sv: tips....

låter hur kul som helst ;) ska söka efter den tråden får se om man får mer tips....
 
Sv: tips....

Sen en sak som jag tränar lite nu som då det är att lasta... det är ju inget trick eller så, men jag vill ha en häst som går in i finkan, då jag ber om det...Utan att hästen ska känna sej rädd eller osäker. Dom ska gilla att gå in i finkan...:banana:
Vi tränar framlänges, baklänges, med och utan mellanvägg. Med och utan bommar. och att dom står stilla där inne tills jag säger att dom får backa ut.
 
Senast ändrad:
Sv: tips....

okej det har jag faktikt inte tänkt på...min arab är ju lite tveksam till transporten..har går ju inn efter ett tag..men d skulle nog vara nyttigt att träna lite så han blir mer säker att gå in...::bow:
 
Sv: tips....

kanske inte heller direkt trick, men lastpallar är roliga att använda. Och presseningar! Över under igenom, allt!!

Tänkte skaffa en stor boll, typ pilatesboll, och se om man kan börja spela lite fotboll igen. Det är också riktigt roligt!
 
Sv: tips....

kanske inte heller direkt trick, men lastpallar är roliga att använda. Och presseningar! Över under igenom, allt!!

Tänkte skaffa en stor boll, typ pilatesboll, och se om man kan börja spela lite fotboll igen. Det är också riktigt roligt!

Har du lärt din häst att spela fotboll??:idea:
Hade tänkt lära min polla det men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, kan du förklara? :)
 
Sv: tips....

Jag håller på att lära min häst spela boll. Jag lägger bollen framför hans ben sen backar jag och han följer efter och "sparkar" då iväg bollen med ett av frambenen och då får han beröm.
Finns säkert andra sätt, men detta verkar fungera, för oss iaf.

//Mallan
 
Sv: tips....

ja, som kanotexperten gör är ett bra sätt om hästen inte är "naturbegåvning". jag vet inte hur det började, hästen la sig helt enkelt i när vi i "stallgänget" spelade boll. Det var inget han behövde lära sig..
 
Sv: tips....

Du har alltid så roliga övningar, haha! Måste snart sätta igång och se vad killen i stallet går för, du peppar mig!!

/Fanny.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 030
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp