F

fia n

... önskas på bra körböcker (- inte såna me noter i :) )
ska utöka mitt bibliotek - me riktiga böcker :angel: .
Oj va de lät snofsigt :)

Nej seriöst - är det nån som kan ge mej tips på BRA körböcker?
Me mycket information om vagnar o selar o praktiska handfasta tips i hur man rätt o riktigt ska köra häst!
Helst på svenska.

Sv: Tips ..

På nordsvensk.com finns en del böcker... har ej läst dem själv men ska köpa när jag får råd.

Alla Anders Erikssons häfte/videor och böcker. De är mycket bra!

Elisabeth Hjortvid har gett ut några bra böcker.

Sen finns det en hel del Engelska böcker om Driving. Bland annat Driving Encyklopedia.

Fick själv tipset att köpa "Hästmannaskap Körning" av Hans Sidbäck. Inte så flashiga bilder (svart vita foton och teckningar) men redovisande och många handfasta råd.

snigelfarmor skrev:
Alla Anders Erikssons häfte
Elisabeth Hjortvid har gett ut några bra böcker.
Anders häften håller jag verkligen med om, dom är så bra att kunna gå tillbaka till enkelt för att kolla lite också.
Klart mycket bättre än ett gammalt häfte jag har från Svenska Ridsprot Förbundet "Introduktions kurs i Körning", även om den också har sin a bra sidor, men jag föredrar klart Anders.
Är det "Att köra häst" som du tänkte på när det gällde Elisabeth Hjortvid?
Fast hon kanske har gjort fler?

Annars gillar jag också Hans Sidbäcks "Hästmannaskap Körning"

En bok jag är sugen på själv är "Timmerhästensbok" mest för att jag fick höra så goda ord om författaren av en som vi hälsade på för ett tag sen, hon kände tydligen honom en del och tja, han var tydligen himla noggrann iaf.

:bow: :bow:

tackar så mycke för alla tips hittils!

Jopp, Sidbäck har jag trevliga minnesbilder av . var på en demo me
honom&par fantastiska arbetshästar för ett par år sedan :)
Imponerande!

Liknande trådar

Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 615
Senast: escodobe
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·
Körning Jag skulle vilja ha tips på bra böcker för en "nybörjare" inom körning. Nu snackar vi inte till ett barn, utan ändå ganska så avancerad...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: stall w
·
Utrustning Har efter några års frånvaro från träning och tävling äntligen möjligheten att komma igång igen med mina hästar =) Har två sadlar...
Svar
6
· Visningar
5 836
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka