• Trav
  • Trådstartare Trådstartare linneaforss
  • Startdatum Startdatum
Sv: Tips!

Jo det är klart att det gör... Jag sa bara vad jag hört det va en som upplyste mej om det och då tänkte ja dela med mej av hans råd! ;)

* funderar *
kälke eller släpa borde väl slita mindre i nerförsbackar? än sulkies menar jag :smirk:
hästarna måste ju inte hålla emot på samma sätt.
även bromsade kärror borde gå bra.
eller?

lägger ut två bilder från backar där jag jobbar. jag har jobbat hos denne tränare sen jag var liten - i tio år nu. han får bara in sistahanssorteringen av hästar som han för det mesta lyckas göra något VÄLDIGT bra av!! han tränar bara kallblod och har lyckats att för det mesta ha nån i svenska eliten.

i denna intervall backe kör vi intrevallerna utför i 1.45 - 1.30 med kallbloden.

4885266.jpg

denna backe är en backe som finns på slingan, den kör vi alltid lite fortare än motionstemp nerför, och full fart uppför...

4885274.jpg

det kanske inte handlar om att man travar nerför - det kanske handlar om på vilket sätt man gör det och hurvida hästarna är tränade för det. och hur man jälper hästarna att klara av det.
kom nu inte och hoppa på mig för detta inägg - acceptera att det finns utförsträning som fungerar fast mååånga rynkar på näsan!! :D

lucillehornline skrev:
det kanske handlar om på vilket sätt man gör det och hurvida hästarna är tränade för det. och hur man jälper hästarna att klara av det.
:bow: :bow: :bow:
Det tycker jag gäller all träning

Vi joggar alla vår hästar nerför ef backträning. Vi har inte heller haft förslitnings skador (Kari Lähdekorpis hästar). En vet sa till mig att om du kör fort i backträningen sliter det på bak knäna och om du kör långsamt i backen sliter det på bak kotorna. Så det bästa måste ju va att variera backträningen så mycket som möjligt...
Kramar

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: CaisaCax
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: Pegasus63
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka