Murray

Trådstartare
Har du några tips hur jag kan få min kräsna häst att äta lite mer på tävling? Eller annars också. Eftersom man oftast måste åka dagen innan på fälttävlan, känns det så jobbigt när han äter lite. :crazy: Försökt att hitta sådan man han tycker om, men det är inte så lätt. Han tycker inte om sådant som är sött, t.ex. socker, betfor, melass. Fri tillgång till höoch hösilage.
Tips? :confused:

Sv: Tips..

Vi hade en häst som åt väldigt dåligt på tävling. Vi lät henne ha helt tom box (på mat alltså) och gick ut och betade 4-5 gånger per dag och gav henne små portioner mat direkt efter hon rört på sig, det blev faktiskt bättre!
Lycka till

Sv: Tips..

tips! tja fråga förra ägaren, det är väl det bästa tipset.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 041
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
682
Senast: Sesca
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 004
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
23
· Visningar
1 673
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar