Tips värma upp burkmat

M

M_Carlson

Hej, Mina katter gillar inte att äta kylskåpskall kattmat. Har ni några tips på hur jag snabbt och enkelt kan värma upp den till rumstemperatur. Jobbigt att det måste förvaras i kylskåp..

Sv: Tips värma upp burkmat

Äter inte katterna maten då den blivit varm av rumstemperaturen då ? Jag anser att dom gott kan vänta..duger inte maten just NU, ja då kan dom gott äta senare. *min åsikt*

Micra jättesnabbt.

Dina katter gör "rätt". Deras naturliga bytesdjur har ju kroppstemperatur, alltså är det den temperaturen de vill ha på maten.

Antingen ställer du fram maten på köksbänken en stund före utfodringen, eller så värmer du den ett par sekunder i micron. Ett tredje alternativ är ju att du lägger upp maten, och så kan katten gå o äta sen när maten fått "rätt" temperatur.
Min katta föredrar oxå ljummen mat, men jag lägger upp i skålen, o sen äter hon nån kvart senare när den ljumnat lite.

Har man flera katter, varav den ena inte gillar kall mat, så är ju att värma den ett bättre alternativ. Annars är ju risken att den "okräsne" katten äter upp rubbet innan den andra tycker att maten blivit varm nog.

Micra ett par sekunder som de andra sagt eller ta fram i tid. Kall mat är inte bra. Märktes tydligt på gammeltanten när hon levde och om hon fick kylskåpskall mat. Hon kräktes helt enkelt upp den direkt.

Tack för svaren! Jag ställde samma fråga på Yahoo Answers och fick svaret att man kan hälla över det resterande innehållet i en pyrex-burk vilket gör att man kan förvara det i skafferiet i rumstemperatur i upp till 12 timmar. Det har funkat jättebra! En burk om dan går åt precis och katterna diggar rumstemperaturen ;)

Ett annat tips är att på djuraffären eller mataffären köpa plastlock som du sätter på burken när du öppnat den. Det har jag på mina burkar, så slipper man hälla över o kladda :idea: Köpte mitt ena på ica maxi o det andra på djuraffären vid burkmaten.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
427
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej! Har ni några tips på hemsidor/youtubekanaler/instagramkonton osv osv med mycket kattberikning? Och då menar jag inte basic-grejer...
Svar
1
· Visningar
135
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
599
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama