Tips till nybörjare på tävling....

U

Unica

Någon som har lite tips till en novis som ska starta i Pleasure?
Ska även rida grenarna Riding och Horsemanship.....

Sv: Tips till nybörjare på tävling....

i riding och Horsemanship var noga med med vägen. sitt rakt "säcka" inte när du väntar på din tur i horsemanship då man även bedöms när man "står still".

i pleasure så håll avstånden

Tänk på att i Horsemanship så är det mer dig än hästen dom bedömmer. Det är din inverkan på hästen, din sits mm.
I Pleasure så är det viktigt att det ska se ut att vara ett nöje att rida hästen. Le! :D Även att du håller samma tempo i alla gångarterna är viktigt så det t.ex. inte går långsamt i skritten och snabbt i galoppen.
I Western Riding så är det mer ridvägarna och gångarterna som bedöms.

Lycka till! ;)

Hej!
Ska du månne på MWR´s KM??

Vi syns i så fall.:banana:

MVH
Linda

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 199
Senast: Ajda
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka