Tips till hoppning med 6-åring!

A

ANNikaM

Hejsan!
Nu ska jag skaffa mig en maxad C på 6 år. Hon är sent inriden och har hoppat endel men inte jättemycket. Jag ska få hjälp av instruktör för att gå framåt såklart. Det är inte det att hon inte är duktig, för hon har verkligen världens teknik, jag tror verkligen på henne! Men vet ni några bra övningar för hästar som bara behöver mer rutin i hoppningen som man kan göra själv utan instruktör om det skulle behövas? :rofl:

//Annika

Sv: Tips till hoppning med 6-åring!

Det finns massvis med saker du kan göra. Hoppa små serier och studsar brukar vara kul för både dig och hästen;) Tänk på att ha låga hinder och rätt avstånd bara

Sv: Tips till hoppning med 6-åring!

jag håller med, låga hinder och rätt avstånd. så att det blir knas får pållen din :smirk:

Liknande trådar

Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Nordx
·
Kropp & Själ Jag har börjat inse att jag inte riktigt kan hantera det här med Corona och allt som händer i världen just nu. Att jag inte är ensam som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Senast: Hippocampus
·
Hästmänniskan Hejsan! En lång historia kort har jag nu fått möjligheten att köpa min drömhäst. :o Jag har världens trevligaste och personliga maxade...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 159
Senast: Wonderwoman
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 786
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka